فرمانده سپاه ناحيه شهرستان پارس آباد گفت: 200 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج این شهرستان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۷۲۷۵۱
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، سرگرد مطلب شاهي، در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: امسال در هفته دفاع مقدس برنامه‌های بسیار متنوعی برای گرامیداشت این ایام در شهرستان پارس آباد در نظر گرفته‌شده است و در همه رده‌های بسیج این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وي افزود: از جمله مهم ترین برنامه های اجرایی در این هفته می توان به برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی، ديدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح و نیز برگزاری رژه موتوري و خودرویی اشاره کرد.

فرمانده سپاه ناحيه پارس آباد با بيان اينكه پیاده روی خانوادگی با اهدای جوایز ارزنده و ویژه ای به شرکت کنندگان همراه خواهد بود، عنوان کرد: اين پیاده روی قرار است با مشاركت ادارات شهرستان و فرمانداري روز جمعه راس ساعت 7 و 30 دقيقه صبح از میدان سپاه آغاز و به سمت مزار شهداي برگزار شود.

شاهي غبار روبی و گلباران مزار شهدا، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران، برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقه كتابخواني، برگزاري ايستگاه صلواتي، گردهمايي رزمندگان و پيشكسوتان عرصه جهاد و مقاومت، تجمع بزرگ هیأت عاشقان ولایت، برگزاري يادواره شهدا، برپايي نمایشگاه فرهنگی و اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم را از ديگر برنامه‌های هفته مقدس در شهرستان پارس آباد عنوان کرد.

وی افزود: یکی از برنامه های محوری هفته دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است که این مهم همزمان با بازگشایی مدارس با نواخته شدن زنگ مقاومت با سخنراني راويان دفاع مقدس در مدارس آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحيه پارس آباد با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس امسال با نام هایی مزین شده است، گفت: سه‌شنبه 31 شهریور اولین روز هفته دفاع مقدس با عنوان نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی نام‌گذاری شده است که در این روز، صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح با حضور نيروهاي نظامي و انتظامي، بسيجيان، خانواده هاي شهدا و ايثارگران و همچنين رژه موتوري و خودرويي اجرا می‌شود.

شاهي اظهار داشت: چهارشنبه اول مهرماه و دومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان روحانیت، علم، دانش‌پژوهی و سربازان، نام‌گذاری شده است و چون مصادف شده با روز عرفه برنامه‌های روز عرفه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های روز عرفه در دومین روز هفته دفاع مقدس که با بازگشایی مدارس مصادف شده است، برنامه‌هایی نیز با توجه دادن به اهمیت علم‌آموزی برای دانش آموزان و دانشجويان و بیان رشادت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه پارس آباد بیان کرد: روز پنج‌شنبه دوم مهر و سومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی، نام‌گذاری شده است.

وی گفت: این روز مصادف شده است با روز عید سعید قربان که با حضور مسئولان مزار شهدای وادي الرحمه غبارروبی و عطرافشانی خواهد شد و دیدار با خانواده شهدا نیز از برنامه‌های این روز است.

شاهي افزود: روز جمعه چهارمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان معنویت، زنان خانواده و سلامت نام‌گذاری شده است که حضور پرشور در نماز جمعه، ترویج سبک زندگی اسلامی و توجه به نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.

فرمانده سپاه ناحيه پارس آباد ادامه داد: روز شنبه پنجمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان دفاع همه‌جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف نام‌گذاری شده است که در این روز برنامه‌هایی با محوریت توجه دادن جوانان به موضوع دفاع همه‌جانبه و همچنین نقش اصناف در دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وي عنوان کرد: یکشنبه مصادف با ششمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان نام‌گذاری شده است و برنامه‌هایی در راستای تبیین نقش ولایت‌فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از رزمندگان و آزادگان جبهه و جنگ برگزار می‌شود.

شاهي گفت: روز دوشنبه نیز به‌عنوان وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و بیداری اسلامی و استکبارستیزی نام‌گذاری شده است که برنامه‌هایی در جهت تبیین نقش انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی و موضوع نهضت‌های مقاومت در منطقه اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحيه پارس آباد در پایان اظهار داشت: روز سه‌شنبه 7 مهرماه نیز با عنوان فرماندهان، عزت مداران و حماسه‌آفرینان تعیین‌شده است که تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت هشت سال دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های این روز است.

ارسال نظرات