رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل/

20 برنامه فرهنگی وهنری درهفته دفاع مقدس اجرا می شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت : در گرامیداشت هفته دفاع مقدس 20 برنامه فرهنگی وهنری توسط بسیج هنرمندان در استان اردبیل برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۷۲۷۶۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، در جلسه هماهنگی برنامه های دفاع مقدس گفت : هفته دفاع مقدس یاد آور حماسه های دلیر مردانی است که بدون توقع و بدون منت پا به عرصه میدان نبرد گذاشتند واز کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

وی افزود : جنگ تحمیلی علی رغم اینکه هزینه های سنگینی برای کشور تحمیل کرد ولی از جهات مختلف دستاوردهای فراوانی برای کشور به ارمغان آورد که هنوز هم ابعاد مختلف این دستاوردها برای نسل جوان کشور بازگو نشده است.

دشتی گفت : ما در هشت سال دفاع مقدس از انقلاب اسلامی دفاع کردیم زیرا هدف از حمله به ایران اسلامی ریشه کردن انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی بود .

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با اشاره به عوامل متعدد پیروزی رزمندگان اسلام د رنبرد با بعثیون افزود: یکی از عوامل تاثیر گذار این موفقیت ها اطاعت محض رزمندگان اسلام از ولی خود بود , خیلی باور نمی کردند ولایت فقیه بتواند در شرایط سخت کشو ر را اداره بکند و به همین جهت برای توقف رشد سریع انقلاب اسلامی یک جنگ نا برابر را بر ما تحمیل کردند وحضرت امام (ره) با اداره کشور در آن شرایط فوق العاده سخت و پیچیده جنگ را اداره کرد و به جهانیان فهماند که قدرت ولایت فقیه فراتر از تصورات باطل آنهاست .

وی توسل به ائمه معصومین (علیهم السلام ) و توکل بر پروردگار متعال را از دیگر عوا مل پیروزی رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد وگفت : چون خداوند متعال اخلاص ,خشوع وخضوع رزمندگان اسلام را دید لذا نصرت خود را شا مل حال آنها کرد وحقیقتاً اگر نبود امدادهای غیبی الهی ما نمی توانستیم در برابر 38 کشوری که بطور مستقیم ویا غیر مستقیم بر ارتش عراق کمک می کردند برنده جنگ بشویم.

دشتی در ادامه تصریح کرد : هشت سال دفاع مقدس با خلق روحیه ایثار وجان گذشتگی , شجاعت وغیرت , استکبار ستیزی و ظلم ستیزی , برای همیشه انقلاب اسلامی را بیمه کرد ودشمنان این ملت به خوبی می دانند , ملتی که فرهنگ جهاد وشهادت را سرلوحه کار خویش قرار داده است , تسلیم ناپذیر است.

وی افزود : باید تلاش کنیم همان روحیه دوران دفاع مقدس در جامعه زنده وسرحال وشاداب بماند زیرا رمز موفقیت کشور درهمه عرصه ها توجه به فرهنگ حاکم در دوران دفاع دفاع مقدس است , فرهنگبی نابی که در هیچ یک از نقاط دنیا مثل ونظیری را سراغ نداریم و همه آنهاییکه در مقابل زیاده خواهی های ا ستکبار جهانی ایستاده اند , مقاومت وایستادگی دوران دفاع مقدس ایران اسلامی را الگوی مقاومت خود قرار داده اند.

دشتی در پایان سخنان گفت : در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه های متعددی از قبیل برگزاری نمایشگاههای عکس , پوستر , نقاشی و محافل شعر , دیدار با خانواده های معظم شهدای هنرمند , نشست های بصیرتی وروشنگری , مسابقات فرهنگی وهنری توسط سازمان بسیج هنرمندان در سراسر استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار