خبرهای داغ:

دفاع مقدس ذخيره تمام‌نشدني است

خبرگزاري بسيج: معاون زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی وانتظامی شبستر گفت: دفاع مقدس، ذخيره تمام‌نشدني است كه بنابر فرموده امام خميني(ره) و رهبر فرزانه انقلاب تا سال‌هاي سال قابل استخراج است.
کد خبر: ۸۵۷۲۸۷۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، یوسف شاکری افزود: هويت ايران در جنگ دفاع بوده و هجوم نيست و جنگ دفاعي از تكليف‏هاي شرعي، وجداني و نفساني همه است بنابراين ما از كشور، اسلام و از نواميس و تمامیت ارضی خودمان دفاع می کنیم.

وي دفاع مقدس را مدال افتخار مقاومت و ایثار ملت ایران دانست و اظهار داشت: دفاعمقدس بیانگر روحیه جهاد اسلامی است و دریایی است کران ناپذیر که هرگز نمیتوان به عمق وجود آن دست یافت بلكه با شناخت ابعاد و زوایای گوناگون دفاعمقدس، مي توانيم هویت جمعی خود را می بازشناسیم.
شاكري هفته دفاعمقدس را فرصتی دانست تا در پرتو آن علل آغاز جنگ از سوی دشمن، شیوه رهبری و فرماندهی امام خمینی(ره)، نحوه حماسه آفرینی مردم، ارزیابی عملیات انجام شده از سوی نیروهای مسلح، چگونگی بسیج نیروهای داوطلب، به کارگیری سلاح های ممنوعه از جمله جنگ افزارهای شیمیایی از سوی دشمن، جنگ شهرها، چگونگی تسلیح و تجهیز دشمن از سوی دنیای استکبار، چگونگی تأمین نیازهای مالی دشمن از سوی کشورهای عربی، ارزیابی اقدام های شورای امنیت سازمان ملل متحد، بررسی توان دیپلماسی کشور در این دوران و غيره بررسي شود.
این يادگار دوران دفاع مقدس، خاطرنشان كرد: به طور حتم در پرتو بازکاوی و بازشناسی این مؤلفههاست که بخش دیگری از زوایای ناگشوده دفاعمقدس برای نسل امروز آشکار مي شود؛ نسلی که بیش از هر زمان دیگر، به درک رشادتها و جانفشانی های رزمندگان و ایثارگران در دوران جنگ تحمیلی نیازمند است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها