فرمانده سپاه ناحیه باشت گفت: 8سال دفاع مقدس نماد استقامت، ایثار، از خودگذشتگی و سمبل پیروزی در پیچیده ترین عرصه رقابت های جهانی به شمار می آید.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۰۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
 به گزارش بسیج از یاسوج سرگرد پاسدار فرهاد کریمی نسب ضمن تبریک و گرامیداشت فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدسی که با حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق با حمایت کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای، در راس آن کشورهای آمریکا، اسرائیل، شوروی سابق، کشورهای اروپایی و کشورهای عربی در ساعت ۱۴ روز ۳۱ شهریور ۵۹ با حمله به شش پایگاه نیروی هوایی و چهار پایگاه نیروی زمینی ارتش آغاز گردید و به مدت ۸ سال ادامه یافت و طولانی ترین جنگ در خاورمیانه در قرن بیستم را به نام خود ثبت نمود.

وی افزود: این جنگ ۸ ساله جنگ بین ایران و عراق نبود، بلکه جنگ ابر قدرت های دنیا با ایران بود و اگر از این جنگ به عنوان حماسه بزرگ و دفاع مقدس یاد می شود از آن جهت است که فرزندان رشید ایران اسلامی به مصاف کسانی رفتند که از ماشین های جنگی برخوردار بودند و از این رو دفاع مقدس نماد استقامت و سمبل پیروزی در پیچیده ترین رقابت های جهانی به شمار می آید.

فرمانده سپاه ناحیه باشت ادامه داد: این جنگ ۸ ساله بود که انقلاب ما را بیمه کرد و موجب شد انقلاب اسلامی ما مصنویت لازم را بدست بیارود؛ در این جنگ بود که ما به نتیجه رسیدیم که باید روی دو پای خود بایستیم و به این خود باوری دست یافتیم که می توانیم سالیان سال علیه تمامی قدرت ها و ابر قدرت ها مبارزه کرد، همچنیان که حضرت امام فرمود «ما در این جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم» و ما انقلاب را در جنگ صادر کردیم؛ و از همه اینها مهمتر استمرار روح انقلابی در پرتو این جنگ تحقق یافت.

کریمی نسب با بیان اینکه، دفاع مقدس چهار اصل را در انقلاب ما عملی کرد، افزود: اصل اول، ایمان به قدرت لا یزال خداوند است که هیچ مکتب و قدرتی در جهان این اصل را عملی نکرد و اصل دوم، اطاعت از رهبری و دور محور حبل الله که ولایت است.

وی ادامه داد: اصل سومی که دفاع مقدس در انقلاب عملی کرد، اعتماد به مردم و توده ها و ملت بود؛ وقتی مردم دیدند صاحب این انقلابند و تجاوز به آنها تجاوز به اسلام و دین و ناموس آنها می باشد لذا با تمام قدرت در مقابل دشمنان ایستادند و استفاده از حداقل امکانات، نوآوری، خلق امید به پیروزی، نگاه نکردن به تعداد و مصداق بارز آیه قرآن که « یک مومن در مقابل تعدادی کافر می تواند بایستد و جهاد کند و پیروز شوند»، اصل چهارمی بود که دفاع مقدس در انقلاب عملی ساخت.

فرمانده سپاه ناحیه باشت گفت: به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی جنگ ما جنگ حق و باطل، فقر و غنا و ایمان و کفر است و تمام نشدنی است؛ هم اکنون جنگ از نوع جنگ نرم و اقتصادی است لذا بایستی دشمن را در لباس جدید خوب بشناسیم و واقعیت های موجود در فضای خیالی آنها را شناسایی کنیم.

وی افزود: در خصوص شناخت دشمن در موضوعات اخیر بایستی بدانیم راهبرد دشمن مثل کوه یخی می باشد که بخش کوچک آن قابل شناخت است و بخش بزرگی آن غیر قابل دید و شناخت می باشد.

ارسال نظرات