در راستای هفته دفاع مقدس ؛

نمایشگاه از مدینه تا کربلا در یاسوج افتتاح شد/تصاویر

نمایشگاه فرهنگی هنری از مدینه تا کربلا در راستای تبیین هفته دفاع مقدس با حضور جمعی ازمسئولان استانی و شهر ستانی در منطقه نجف آباد یاسوج افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۳۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
نمایشگاه اقتدار و فرهنگ دفاع مقدس عصر روز چهارشنبه با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح، غلامحمد زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در یاسوج افتتاح شد.

این نمایشگاه همزمان با ایام آغاز تهاجم رژیم بعث عراق و هفته دفاع مقدس، در منطقه نجف آباد یاسوج برپا شده است.

در این نمایشگاه آثار هنری و فرهنگی با محوریت دفاع مقدس و پایداری و مقاومت اسلامی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

نمایش پیوند فرهنگی میان دفاع مقدس و عاشورای حسینی، شناخت مناسب کودکان و نوجوانان از مفاهیم جنگ تحمیلی و ارزش‌های دفاع مقدس، آشنایی شهروندان با مضرات استعمال دخانیات، توجه به گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، جنگ نرم و رسانه و اهداف دشمن در فضای سایبری، توجه به آسیب‌های استفاده از ماهواره و آشنایی با خدمات و سیره فرهنگ شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری، نمایشگاه دفاع مقدس در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد درمراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: هشت سال دفاع مقدس تاریخی متفاوت با سایر برهه‌های تاریخی در کشور بوده چراکه همه چیز یک‌جا در آن اتفاق افتاده و نبردی به این بزرگی در سده اخیر نداشتیم.

سردار یدالله بوعلی افزود: این دفاع بر اساس باورهای دینی بود چراکه همه استکبار کمر برای نابودی جمهوری اسلامی بسته بودند که در شهریورماه 59 به اوج خود رسید.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس دفاع از کیان اسلام و حریم تشیع بود و به همین دلیل دفاع مقدس نام گرفت.

بوعلی به اهداف نمایشگاه اقتدار در یاسوج اشاره کرد و گفت:این نمایشگاه برگرفته از یک سیر تاریخی و دست آوردهای انقلاب در برهه کنونی است که در ابتدای این نمایشگاه یک سیر تاریخی که نشان دهنده صدر اسلام تاکنون است به تصویر درآمده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه از ارگانهای مرتبط اعم از بسیج سازندگی، هلال احمر، بسیج مهندسین ، غرفه های جنگ نرم و رسانه، و دیگر موضوعات مهم  جامعه به برای نشان دادن دستاوردها و حربه های جدید دشمن در ابعاد جنگ نرم استفاده اصولی شده است.

فرمانده سپاه فتح از شبیه سازی عملیات غرور آفرین مرصاد در این نمایشگاه خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، عملیات باسازی مرصاد با همکاری تیپ 48فتح استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

بوعلی در مورد اجرای این رزمایش گفت:: باید جوانان این عملیات بزرگ و وضعیت ما در آن دوران را بدانند.

گفتنی است این نمایشگاه تا پایان هفته دفاع مقدس  درمنطقه نجف آباد یاسوج از ساعت 14تا 20 پذیرای علاقه مندان است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار