امام جمعه موقت یاسوج:

خودسازی و مبارزه با امیال شیطانی در عید قربان ضروری است

موسوی اعظم اظهار کرد: توجه جدی مسلمانان جهان و ملت ایران به خودسازی، تزکیه نفس و مبارزه با امیال شیطانی و نفس اماره در عید قربان ضروری است.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۳۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
به گزارش بسیج از یاسوج حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نماز عید قربان یاسوج افزود: مسلمانان جهان و ملت ایران برای حفظ فیوضات معنوی و فضایل اخلاقی بدست آمده در این عید مهم اسلامی در تمام ایام سال بکوشند.
وی بیان کرد: این عید روز غلبه بر تمایلات نفسانی، رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان است و عید مهم مسلمانان محسوب می شود.
موسوی اعظم اظهار کرد: توجه جدی مسلمانان جهان و ملت ایران به خودسازی، تزکیه نفس و مبارزه با امیال شیطانی و نفس اماره در عید قربان ضروری است.
وی عنوان کرد: مسلمانان در قنوت نماز عید قربان همچون قنوت نماز عید فطر اموری که مایه سعادت دنیوی و اخروی آنان است را از پروردگار متعال طلب می کنند.
موسوی اعظم ابراز داشت: بر اساس آیات و روایات متعدد هر روز که انسان در آن مرتکب گناه و معصیت نشود عید واقعی برای مسلمانان خواهد بود.
امام جمعه موقت یاسوج افزود: از الطاف و نعمت های مهم الهی که به ملت ایران عطا شده می توان به نبوت، امامت، انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان (عج) اشاره کرد.
موسوی اعظم گفت: ملت ایران باید بیش از پیش قدردان این الطاف و نعمت های ارزشمند الهی باشند.
وی بیان کرد: در قرآن کریم که کتاب دستورالعمل زندگی مسلمانان به شمار می رود مساله مهم عبادت تمام موجودات عالم بیان شده است.
موسوی اعظم اظهار کرد: سعادت، کامیابی و آرامش همیشگی بر اساس آیات و روایات متعدد متعلق به اهل تقوا و تزکیه است.
وی عنوان کرد: در تمام کتاب های آسمانی از جمله قرآن کریم بیان شده که جهان آخرت جاودان بوده و برای سفر آخرت باید توشه فراهم کرد و بهترین توشه نیز ایمان و تقوا است.
موسوی اعظم ابراز داشت: مواردی شامل شایعه، دروغ و غیبت در کهگیلویه و بویراحمد به طور چشمگیری رواج دارد و باید این رذایل اخلاقی و عادت های ناپسند ترک شوند.
نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با استقرار صندوق در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج اقدام به جمع آوری نذورات و قربانی نمازگزاران این شهر کردند.
ارسال نظرات