معاون هماهنگ کننده تیپ 37 حضرت عباس(ع) استان اردبیل/
هویت و شناسنامه ما، شهدای ما به ویژه شهدای عملیات خیبر از جمله شهید حمید باکری و شهید یاغچیان هستند.
کد خبر: ۸۵۷۳۰۴۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰

سرهنگ محمدی اصل، معاون هماهنگ کننده تیپ 37 حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفتگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل گفت: هویت و شناسنامه ما، شهدای ما به ویژه شهدای عملیات خیبر از جمله شهید حمید باکری و شهید یاغچیان هستند.

محمدی اصل گفت: عملیات خیبر، سوم اسفند ماه سال 1362 با رمز یا رسول الله در منطقه عمومی جزایر مجنون شمالی و جنوبی با محوریت لشکر 31 عاشورا که از گردان های حضرت علی اکبر، حضرت علی اصغر، امام سجاد، حضرت ابالفضل(ع) و گردان آر.پی.چی متشکل بود شروع شد و در نتیجه آن بعد از شناسایی دورتا دور جزایر، رزمندگان ضمن تصرف این جزایر توانستند به عمق و عقبه سپاه دشمن نفوذ کنند؛ از سنگرهای مثلثی شکل که یکی از موانع بزرگ نبرد خیبر بود گذر کنند و حسینی وار تا آخرین گلوله به رشادت پرداختند.

وی در ادامه گفت استان اردبیل در عملیات خیبر 168 شهید از جمله شهید ورمرزیاری، پستی، پورجعفر، رجبی و ... و همچنین آزادگان سرافرازی از جمله سردار کریمیان، صادق پام و زکریا شکری به نظام اسلامی تقدیم کرد.

دبیر اجرایی نمایشگاه فرهنگی رزمی خیبر به پاتک شیمیایی دشمن در عملیات خیبر اشاره کرد و گفت: بعد از آن که رزمندگان اسلام توانستند جزایر مجنون را به تصرف خود درآورند و سپاه سوم عراق را که یکی از مهمترین سپاه های عراق بود را منهدم کنند، صدام متوجه عدم توانایی برای جلوگیری از ادامه نفوذ رزمندگان ایرانی و بازپس گیری جزایر شد؛ بنابراین دستور حمله شیمیای را صادر کرد و به همین دلیل است که اکثر جانبازان عملیات خیبر، شیمیایی شده با گازهای خردل و اعصاب هستند.


ارسال نظرات