بی کاری عامل مهاجرت 12 درصدی روستاهای کهگیلویه

رییس ثبت احوال شهرستان کهگیلویه گفت: 12درصد از مردم روستاهای این شهرستان طی سال گذشته به شهرهای همجوار مهاجرت کردند.
کد خبر: ۸۵۷۳۰۸۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج "عیسی جوادی مهر” با اشاره به روند مهاجرت شهرستان کهگیلویه به شهرستان هاو استان های همجوار افزود: نبود رونق اقتصادی در شهرستان کهگیلویه از مهم ترین علل مهاجرت مردم این شهرستان به حساب می آید.

وی با اشاره به راکد ماندن دو پروژه مهم این شهرستان« سیمان سپو و پتروشیمی» عنوان کرد: در صورت راه اندازی این دو پروژه و ایجاد کارخانجات صنعتی زمینه اشتغال در شهرستان فراهم خواهد شود و باعث معکوس شدن روند مهاجرت ها خواهد شد.

رییس ثبت احوال شهرستان کهگیلویه شرایط آب و هوایی را یکی دیگر از عوامل مهاجرت مردم این شهرستان به سایر شهرستان ها خصوصا یاسوج عنوان و تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی خوب در یاسوج و آب و هوای مطلوب، بیشتر جوانان تحصیل کرده کهگیلویه، شهر یاسوج را برای ادامه زندگی بر می گزینند.

جوادی با اشاره به انجام کارهای عام المنفعه در کنار جاده ها، احداث جاده اصفهان- دهدشت را از عوامل جلوگیری مهاجرت مردم کهگیلویه عنوان کرد.

وی شهرستان کهگیلویه را شهرستانی بن بست و فاقد درآمد عنوان و بیان کرد: متاسفانه حتی کارگران شهرستان ما مجبور هستند برای کار کارگری به استان و شهرهای های همجوار(فارس، بوشهر، عسلویه) مهاجرت گزینند.

رییس ثبت احوال شهرستان کهگیلویه رشد مهاجرت از روستاها به شهرها را یادآور شد و گفت: در سال 93 حدود 12درصد از مردم روستاهای شهرستان کهگیلویه به شهرهای همجوار مهاجرت کردند.

جوادی با اشاره به جمعیت 142 هزار 513 نفری شهرستان کهگیلویه از رشد یک درصدی مهاجرت مردم دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه در سال93 نسبت به سال 92 به شهرستان های همجوار خبر داد.

ارسال نظرات