آغاز مرحله نهایی رزمایش الی بیت المقدس در چهارمحال و بختیاری

مرحله نهایی رزمایش الی بیت المقدس 4 با رمز مقدس "یا محمدرسول الله صلی الله علیه و آله و سلم"، در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۱۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده قرارگاه امام حسین علیه السلام سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در صبحگاه مشترک بسیجیان شهرستان بروجن ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره سرداران و 2400شهید استان، قربانی شدن تعداد کثیری از میهمانان الهی در صحرای منا به علت بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود که خود را خادمان حرمین شرفین می دانند، تسلیت گفت.

سردار رضا محمدسلیمانی، در این مراسم با اشاره به پیوند رزمایش الی بیت المقدس با عرفه امام حسین علیه السلام، گفت: در این میدان حضور یافته ایم تا همانند حاجیان احرام ببندیم و با ولایت تجدید عهد و پیمان کنیم.

سردار رضا محمدسلیمانی، به تأسی از فرمایش مولا علی علیه السلام که فرموده اند" هرکس خود را شناخت، خدای خود را شناخت"، بیان داشت: حضور بسیجیان در این رزمایش نمایانگر عشق و دلدادگی بندگان خاص، با آفریدگار و محبوب و تجدید عهد و میثاق با شهداء، امام شهدا و مقام عظمای ولایت است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به جایگاه و نقش آفرینی بسیج در جامعه، تأکید کرد: بسیج مهد مردم است و بسیجیان در هر صحنه ای که نیاز به آنها باشد، حضور جهادی دارند.

سردار محمدسلیمانی با اشاره به اینکه رزمایش الی بیت المقدس 4 به صورت همزمان در شهرستان های بروجن، لردگان، کیار، اردل، فارسان، کوهرنگ، بن و سامان و همچنین ناحیه مقاومت عشایری برگزار می شود، گفت: ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد به علت برگزاری کنگره ملی سرداران و 2400شهید استان از حضور در این رزمایش مستثنا شده و رزمایش این شهرستان در فرصتی دیگر برگزار خواهد شد.

وی، تمرینات مختلف تاکتیکی از جمله؛ دفاع از کوی و برزن، تک به هدف برای بازپس گیری، پدافند عامل و غیرعامل، کمین و ضد کمین، تاخت و ضد هلی برن،‌مقابله با ناآرامی ها و اغتشاشات، تأمین جاده و ایست و بازرسی، عملیات ضد استقرار و ترخیص در مدت دو روز را از محورهای این رزمایش برشمرد که با موفقیت اجرا شده و عملیات پایانی که تک به هدف برای بازپس گیری منطقه تحت اشغال دشمن فرضی و عملیات ضد استقرار و ترخیص است بعد از صبحگاه اجرا خواهد شد.

سردار رضا محمدسلیمانی، گفت: این رزمایش در ادامه سلسله عملیات های الی بیت المقدس، با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به استقبال از کنگره سرداران و 2400شهید استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان های مختلف استان به جزء شهرکرد، برگزار می شود.

وی، افزود: تقویت توان رزمی و آمادگی دفاعی بسیجیان گردان های امام حسین علیه السلام، بیت المقدس و کوثر از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش می باشد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، ادامه داد: 14گردان بیت المقدس، 8 گردان امام حسین علیه السلام و 2گردان کوثر بسیج خواهران در این رزمایش به استعداد افزون بر شش هزار نفر حضور یافته اند.

گفتنی است: بعد از مراسم صبحگاه، با اعلام رمز " یامحمدرسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)" توسط سردار رضا محمدسلیمانی فرمانده قرارگاه امام حسین علیه السلام سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، مرحله نهایی رزمایش الی بیت المقدس4 در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

شایان ذکر است؛ رزمایش الی بیت المقدس 4 از روز گذشته در استان چهارمحال و بختیاری شروع شده و تا پایان امروز سوم مهرماه94 ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات