امام جمعه سرخه با اشاره حادثه تلخ کشته شدن هزار نفر از حجاج در سرزمین منا گفت: آنچه مهم است و از مطالبات رهبر معظم انقلاب است این که دولت سعودی باید از مرکب غرور پیاده شوند و این خیانت را بپذیرند و به تمام مواضع حقوقی این حادثه ملتزم و پایبند باشند.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۷۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر در خطبه های نماز جمعه این هفته سرخه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به برشماری دستاوردهای آن دوران پرداخت و اظهار داشت: انقلاب و تاریخ دفاع جانانه ما منجر به بیداری اسلامی در سطح منطقه خاورمیانه شد و این دستاورد کوچکی نیست مقام معظم رهبری فرمودند علاوه بر بیداری اسلامی در خاورمیانه منجر به بیداری انسانی در غرب و اروپا هم شد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای داخلی هشت سال دفاع مقدس گفت: 26 سال از پایان جنگ می گذرد و به خوبی قابل تبیین است که دوران دفاع مقدس ما دوران درخشان در تاریخ انقلاب ماست و احدی نمی تواند انکار کند که سرمایه های مادی و معنوی نظام ما به دفاع مقدس بر می گردد.

امام جمعه سرخه، استقلال عرضی، اقتدار علمی و اقتدار دانشمندان در عرصه های علمی و نظامی و مخصوصاً در تولید علم و فناوری صلح آمیز هسته ای را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و گفت: «ما می توانیم» شعاری است که امروز دانشجوی نخبه بسیجی ما به آن اعتقاد و باور دارد و این اعتماد به نفسی که حاکم شده بر روح و جان و ذهن جوان دانشجوی فرهیخته ما از دستاوردهای دفاع مقدس است.

فاطمی بصیر، تولد تفکر بسیج، فرهنگ ایثار، اخلاص و شهادت و جانبازی را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و گفت: این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند «این جنگ برای ما گنج است یک گنج ناتمام است»؛ باید از خود بپرسیم ما چقدر توانسته ایم هنرمندانه این گنج ها را از این جنگ به ظاهر خانمانسوز استخراج کنیم.

وی بیان داشت: اخیرا رهبر معظم انقلاب پیامی دادند به مناسبت هفته دفاع مقدس و ثقل این پیام متمرکز بر مقوله شهید و شهادت بود، شهدایی که تقدیم اسلام شد، خودش بزرگترین گنج و گنجینه است؛ در پیام رهبری آمده بود «گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه ناب و یاد شهیدان عزیز را کم فروغ سازد» شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی مظهر حیات و حضور و درخشندگی است و این ماییم که باید به اتصال به این مفهوم برای خود و کشور خود ماندگاری به دست آوریم.

امام جمعه سرخه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش دشمنان در استفاده از اختلافات قومی و مذهبی دشمنان برای ایجاد شکاف میان امت های مسلمان تصریح کرد: دستاورد این سیاست های ضد اسلامی آمریکا به فرموده مقام معظم رهبری چیزی جز جنگ و خونریزی فقر برای امت اسلامی نبوده است.

فاطمی بصیر با اشاره حادثه تلخ کشته شدن 1000 نفر از حجاج در سرزمین منا اظهار داشت: وهابیت منفور و مزدور سلفی لیاقت ندارد که بگوید ما خادمین حرمین شریفین هستیم.

وی با بیان اینکه عقد اخوتی که آل سعود با آل یهود در عرصه سیاست بسته است و به بحرین، یمن و ... حمله می کند و دنیای اسلام را دنیایی پر از التهاب کرده اند؛ تصریح کرد: بی کفایتی، سوء تدبیر، مدیریت غلط و اقدامات ناشایست عوامل سعودی آن هم در تأمین امنیت جاری ضیوف الرحمان، حجاج بیت الرحمان مهر تأییدی شد بر این که این خاندان، خاندانی هستند که هر گونه خیانت نسبت به دنیای اسلام اعم از شیعه و سنی کوتاهی نمی کنند.

وی تأکید کرد: آنچه مهم است و از مطالبات رهبر معظم انقلاب است این که دولت سعودی باید از مرکب غرور پیاده شوند و این خیانت را بپذیرند و به تمام مواضع حقوقی این حادثه ملتزم و پایبند باشند.

امام جمعه سرخه کشتار حاجیان در حادثه منا را کشتاری خاموش نام برد و گفت: این حادثه کام حاجیان و خانواده های آنان را و امت اسلام را تلخ کرده است که برای درگذشتگان این فاجعه از خدای متعال علو درجه و رحمت واسعه مسئلت داریم.

بر اساس این گزارش؛ نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به جنایات آل سعود و حادثه روز گذشته منطقه منا در عربستان سعودی راهپیمایی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها