خبرهای داغ:
آیت الله سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم:

آل‌سعود لیاقت تولیت حرمین شریفین را ندارد

امام جمعه قم گفت: امسال سعودی‌ها حج خونینی را برای مسلمانان جهان رقم زدند؛ حجی که شروع آن در مسجدالحرام و ختم آن در منا خونین بود و این امر در تاریخ سابقه نداشته است.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۹۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به ثمرات تقوا اظهار کرد: در امان ماندن از مکر و توطئه‌های دشمنان خدا از جمله برکات تقوای الهی است.

وی افزود: در قرآن آمده است اگر انسان تقوا پیشه کند، از نقشه‌های دشمنان در امان مانده و هیچگاه آسیب نخواهد دید.

امام جمعه قم با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران برای دفاع از اسلام و کشور و به امر ولی فقیه زمان به جبهه‌ها شتافتند و جانشان را در این راه فدا کردند.

وی ادامه داد: روز جمعه آینده، عید سعید غدیر خم است، روزی که به امر خداوند حضرت علی(ع) به عنوان خلیفه بلافصل رسول خدا(ص) معرفی شدند و راه و رسم بندگی خدا را پس از ایشان برای مومنان ترسیم فرمودند؛ امیدواریم در این ایام تلاش بیشتری برای معرفی معارف اسلامی و شیعی به ویژه به نسل جوان داشته باشیم.

سعیدی با اشاره به حادثه تلخ منا خاطرنشان کرد: امسال سعودی‌ها حج خونینی را برای مسلمانان جهان رقم زدند؛ حجی که شروع آن در مسجدالحرام و ختم آن در منا خونین بود و این امر در تاریخ سابقه نداشته است؛ مدیریت ناشایسته سعودی‌ها عامل این وضعیت شده است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه سعودی‌ها با وجود سابقه 80 ساله برگزاری مراسم حج، هنوز شایستگی برگزاری صحیح آن را ندارند، گفت: سال گذشته 20 میلیون نفر زائر در اربعین حسینی به کربلا رفتند و با وجود همه تهدیدات تکفیری‌ها و تروریست‌ها، هیچ مشکلی به وجود نیامد، ولی سعودی‌ها توان اداره دو میلیون زائر را ندارند.

وی افزود: سعودی‌ها عید قربان امسال را به کام مسلمانان جهان تلخ کردند؛ تولیت حرم امن الهی مسئولیت بزرگی است و به فرموده خداوند، متقین توان انجام این کار را دارند، ولی باید دید آیا متولیان کنونی، مصداق آیه قرآن در این زمینه هستند یا خیر؛ آیا متولیان فعلی مسجدالاحرام حریم الهی را نگاه داشته‌اند و در جواب باید گفت آل‌سعود به تنها چیزی که نمی‌اندیشند، رضایت الهی است و برای آنها جلب نظر اربابان آمریکایی‌شان مهمتر از هر چیزی است.

سعیدی با اشاره به جمعه خونین در سال 1366 و کشتار صدها حاجی توسط آل سعود خاطرنشان کرد: سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و حادثه دیروز در منا، گویاترین شاهد بر آن است که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) ادامه داد: گزارش‌ها می‌گویند آمدن شاهزاده عیاش سعودی در مسیر مخالف حجاج، علت اصلی تجمع زیاد و کشته شدن حجاج شده است؛ دولت سعودی به شدت سعی می‌کند علت این حادثه را مخفی کند، ولی چنین امری قابل مخفی کردن نیست و آنها هرگز نمی‌توانند از زیر بار جنایت روز گذشته شانه خالی کنند.

وی با بیان اینکه این حقیقت توسط امام راحل در سال 66 عنوان شده بود، گفت: جهان اسلام باید با یک صدا در این ارتباط موضع بگیرد و طرحی برای اداره حرمین شریفین ارائه شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: فاجعه دیروز غمی جانکاه برای همه ما داشت و رهبر معظم انقلاب نیز در پیامی ضمن تسلیت این فاجعه به حضرت ولی عصر(عج) و بازماندگان، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

امام جمعه قم تاکید کرد: دولت محترم نیز به پیروی از رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کرده است، ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب خواستار پیگیری موضوع شده‌اند.

سعیدی افزود: آل سعود خود را خادم الحرمین می‌دانند، ولی همسو با صهیونیست‌ها رفتار می‌کنند؛ آنها به جای اینکه به وظیفه خود و تامین امنیت جان حجاج رسیدگی کنند، در امور داخلی دیگر کشورها مداخله می‌کنند و برای جلب رضایت آمریکا و صهیونیست‌ها، مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشند.


ارسال نظرات