خبرهای داغ:

دفاع مقدس اقتدار انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید

فرمانده سابق سپاه ناحیه کرمانشاه گفت: دفاع مقدس دورانی پر از حماسه و ایثار بود که اقتدار انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۱۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
سرهنگ پاسدار سیروس جهانبخشی روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: آن دوران را می توان یکی از پرافتخارترین دوران های تاریخ این کشور محسوب کرد که با رشادت کم نظیر رزمندگان اسلام برای همیشه در تاریخ کشور جاودانه شد.
وی افزود: دوران دفاع مقدس به راستی دوران حماسه، ایثار و جانفشانی بود که دنیا را متحیر ساخت، دورانی که امروز به الگویی برای کشورهای در حال مقاومت تبدیل شده و همواره از آن به نیکی یاد می کنند.
جهانبخشی ادامه داد: در ابتدای جنگ تحمیلی هیچ کس فکر نمی کرد این دوران هشت سال به طول بینجامد اما ایثار و رشادت های سربازان اسلام و مقاومت آن ها در برابر دشمنان باعث شد در نهایت و پس از 95 ماه ایستادگی صدام جنایتکار تسلیم شده و شکست خفت بار خود را بپذیرد.
فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضور روحیه بخش حضرت امام (ره) و اعتقاد و باوری که رزمندگان نسبت به ایشان داشتند و همچنین رسیدن آن ها به این باور قلبی که امداد غیبی الهی شامل حالشان می شود باعث شده بود تا با دستان خالی به جنگ دشمن تا بن دندان مسلح رفته و در نهایت نیز پیروز شوند.
وی گفت: دوران دفاع مقدس دستاوردهای زیادی برای کشورمان به همراه داشت از جمله اینکه استقلال نظام و ملت حفظ شد، همدلی و اتحاد بین مردم افزایش چشمگیری یافت و قدرت های جهانی فهمیدند که هرگز نمی توانند با زبان زور با مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی صحبت کنند.
جهانبخشی در پایان یاد و خاطره تمامی شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت و از آنان به عنوان مظهر اقتدار و قدرت نظام یاد کرد.
جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق با ایران در روز 31 شهریور با شلیک اولین موشک ها به شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه آغاز شد و در پنجم مرداد سال 67 با انجام عملیات مرصاد در اسلام آبادغرب به پایان رسید و در این مدت کرمانشاه برای دفاع از تمامیت ارضی کشور 9 هزار و 800 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار