فرمانده سپاه صومعه سرا:

مدرنیته جریان فرهنگی برای تغییر ذائقه نسل جدید است

فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا با بیان اینکه مدرنیته یک جریان فرهنگی برای تغییر ذائقه نسل سوم و چهارم انقلاب است، اظهار کرد: امروز عنصر عقیده و تفکر و اعتقاد برداری از استراتژی قدرت است
کد خبر: ۸۵۷۳۲۴۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، سرهنگ کیا عاشوری امروز در بین الصلاتین جمعه در جمع مردم نمازگزار صومعه  سرا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس مدرسه‌ای بود که اساتید آن شهدا بودند و حقیقت و عصاره دین در آنجا تدریس می شد.

وی با بیان اینکه امروز دفاع مقدس اوج افتخار ما در تاریخ معاصر اسلامی است، افزود: دفاع مقدس امروز به عنوان یک قدرت نرم در برابر استکبار است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: انقلاب اسلامی ما با مشخصه مردمی، تعارض مستقیم با نظام سلطه و کسانی که در مسند قدرت بودند و منافعشان از این راه تامین می شد و انرژی و ذخایر ما را به یغما می‌بردند، داشت.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه زمانی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که صحنه بازی استراتژیک برای نظام سلطه بود و ابرقدرت‌ها بازیگران این صحنه بودند، تصریح کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تا جنگ 20 ماه طول کشید که در این مدت شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را تغییر داد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما دوران گذر از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر است و دوگانگی فرهنگ و چالش‌ها مجموعه‌ای از بحران ها را در کشور ایجاد کرده بود.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا اظهار کرد: جنگ با چراغ سبز آمریکایی ها بر ما تحمیل شد و صدام عقده های شخصی خود را با نیازهای کشورش تطبیق و جنگ را آغاز کرد.

عاشوری با بیان اینکه منافع ارتش ایران بنابر دکترین شاه بسته شده بود، افزود: سپاه و بسیج در مسند قدرت بودند و اوایل جنگ عراق با 50 لشکر و 90 تیپ به ایران حمله کرد و چهارمین ارتش و نیروی زمینی را در جهان در دست داشت.

وی با بیان اینکه چیزی که باعث شد به عنوان نیروی محرکه در دل پاک رزمندگان بجوشد ایمان و فرامین امام راحل بود، گفت: جنگ گنجی برای همه دوران و تاریخ انقلاب اسلامی و سبب ارتقای جوانان دهه 60 شد تا از لحاظ معنوی به اوج رسیدند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا با بیان اینکه جنگ سخت به اتمام رسید اما جنگ نرم همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: تنیدگی بین جنگ و صلح در جنگ نرم مشخص نیست.

عاشوری با بیان اینکه دفاع مقدس یک قدرت نرم شد و صفحات جنگ تحمیلی باید استخراج شود تا نسل های آینده این صفحات را درک کنند، خاطرنشان کرد: امروز از نظر غرب همه کشورهای جهان باید به یک گونه فکر کنند، بپوشند و بخورند تا سبک زندگی ما به سبک زندگی غربی تغییر کند.

وی با بیان اینکه مدرنیته یک جریان فرهنگی برای تغییر ذائقه نسل سوم و چهارم انقلاب است، اظهار کرد: امروز عنصر عقیده و تفکر و اعتقاد برداری از استراتژی قدرت است که غرب با ایجاد فضایی در بین جوانان در صدد است تا آنها را از دین، نماز، گریزان کند و به سمت بی بند و باری و فحشا سوق دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار