حجت الاسلام سیف الله دهقانی با اشاره به مسئله برجام و نفوذی که دشمن از راه برجام و مذاکره میخواهد انجام دهد گفت: با تدبیر ات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و با حرکت هیات محترم دولت و در سایه بینش و آگاهی مردم و ملت ایران است که هیچ موقع دشمن راه نفوذ به خاک کشورمان را پیدا نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۴۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته که با شکو ه خاصی و با حضور اقشار مردم خداجوی در مسجد جامع شهرستان بهاباد اقامه شد ضمن سفارش نماز گزاران به رعایت تقوای الهی و انجام دادن واجبات و آشنائی هر چه بیشتر به قرآن و دستورات الهی و با تبریک عید سعید قربان به همه مسلمانان جهان به دهه امامت و ولایت اشاره کرد و افزود: دهه امامت و ولایت از روز عید سعید قربان تا جمعه آینده یعنی 18 ذی القعده روز عیدالله الاکبر که عید غدیر خم می باشد را به عنوان دهه امامت و ولایت نام گذاری کرده اند.

وی گفت: تمام کارها و عبادات اثری که میتواند در جامعه داشته باشد همگی باید در سایه ولایت و امامت باشد و عباداتی همچون نماز زکات خمس وروزه و حج نمی تواند دارای اثری باشد مگر با ولایت و حاکمیت و امامت و رسالت همراه باشد.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به اینکه در سایه ولایت فقیه است که مشکلات در کشور حل می شود گفت: هر مقدار امت اسلامی در سایه ولایت و فقاهت حرکت کرد مشکلات دنیا و کشور کمتر می شود و امروز نظام ما در سایه ولایت است که با همه شیطنت هائی که دشمنان انجام می دهند و با تمام تلاش شبانه روزی که دارند نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر کشورها سربلند است و عزت و شرافت بیشتری را دارد.

امام جمعه بهاباد به حادثه منا  که منجر به کشته شدن بسیاری از مسلمانان کشورهای جهان به ویژه ایران شد را به ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت و افزود: حادثه منا، حادثه ای بود  که قطعا در اثر سوء تدبیر و بی توجهی خادمین حرمین شریفین در مکه و منی به وجود آمد.

وی با توجه به اینکه خائنین حرمین شریفین هیچ توجهی به حجاج و مردم ندارند گفت: حاکمان امروز خائنان حرمین سعودی هیچ توجهی به مردم ندارند و ما از همین تریبون نماز جمعه اعلام میکنیم که حاکمان آل سعود هیچ جایگاهی ندارند و مراکز اسلامی باید به دست خود ملت و دولت های اسلامی اداره شود و آل سعود دیگر لیاقت  اداره چنین مراکزی را ندارند و باید محاکمه شوند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری، رهبری و مدیریت زائران حج عمره و تمتع باید به دست کشورهای اسلامی و نه وهابی‌ها باشد افزود: جهان اسلام باید با این مسئله به شدت برخورد کند چون برای نخستین بار نیست که عده بسیاری بر اثر سوء مدیریت‌ها درعربستان کشته می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: همانطور که ملت ایران ایثار، فداکاری و جانبازی را در 8 سال دفاع مقدس نشان دادند، در دوران دفاع مقدس مردم ایران ایستادگی کردند که نتیجه آن اعتلا و عظمت کشور و جمهوری اسلامی بود. این همه خون‌ها و شهدا و فداکاری‌ها کشور و جمهوری اسلامی را اعتلا بخشید.

ولادت حضرت امام علی النقی امام هادی (ع)، شکست حصر آبادان، سالروز شهادت سرداران رشید اسلام شهیدان فکوری، کلاعدوز، فلاحی از دیگر موضوعات مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد بود که مورد بحث حجت الاسلام دهقانی امام جمعه بهاباد قرار گرفت.

گفتنی است در پی حادثه منی در مراسم حج نمایشگاه عکسی تحت عنوان شاخ شیطان از سوی کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان(عج) بهاباد در بیرون مسجدجامع برپا گردید که مورد بازدید نمازگزاران قرار گرفت.

 

 

ارسال نظرات