خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان «عج» استان اصفهان:
جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان «عج» استان اصفهان با اشاره به نقش بی‌بدیل لشکرهای 14 امام حسین و 8 نجف اشرف اصفهان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: یکی از وظایف این دو لشکر در جنگ تحمیلی خط‌شکن بود، که امروز نیز بسیجیان اصفهان نیز این وظیفه را در عرصه‌های مختلف ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۶۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

به گزارشبسیج از اصفهان، سردار مجتبی فدا در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن اشاره مختصر به تاریخ جنگ تحمیلی اظهار کرد: صدام خائن در تاریخ 26 شهریور 59 قرارداد بین‌المللی 1975 را به صورت یکجانبه لغو کرد و در تصمیمی نابخردانه در 31 شهریور با حمله هوایی و اعزام جنگنده‌های خود به خاک ایران حمله کرد و 12 استان و 7 شهر ایران را بمباران کرد.

فدا بیان کرد: در آن زمان نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار نوپا بود و تازه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر رژیم منحوس پهلوی درآمده بود. بر این اساس در ابتدای جنگ دچار غافلگیری از سوی دشمن شد.

وی با اذعان به اینکه صدام در روزهای نخست جنگ با این تصور واهی که می‌تواند در مدت زمان یک هفته به پایتخت ایران برسد عنوان کرد: استقامت و ایستادگی اولیه رزمندگان اسلام و ملت شریف ایران به گونه‌ای بود که صدام در همان ماه نخست به صورت غیرمستقیم از کشورهای جهان درخواست پا درمیانی برای صلح و آتش‌بس کرد.

فدا با تبیین نقش مستکبرین جهان از جمله آمریکا واسرائیل در 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران افزود: حمایت‌های بی‌دریغ و سیاست‌های ناصحیحی که برخاسته از کینه و دشمنی و خباثت آمریکایی‌ها علیه انقلاب اسلامی بود باعث شد تا استراتژی صدام تغییر کند و فریاد جداسازی و اشغال منطقه خوزستان سر دهد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان «عج» استان اصفهان تصریح کرد: در آن شرایط نابسامان و وضعیت بحرانی تنها کسی که توانست آرامش را بر قلب مردم بیاورد فرمایشات حضرت امام (ره) جمله معروف ایشان مبنی بر اینکه ملت ایران چنان سیلی به صدام خواهد زد که دیگر از جای خود بلند نشود، باعث شکل گرفتن یک موج بزرگ آرامش در کشور شد.

وی عنوان کرد: در 9 ماهه نخست جنگ تحمیلی دشمن بر اساس حمایت‌های صورت گرفته از ناحیه کشورهای غربی پیشروی‌هایی در خاک ایران داشت، در این شرایط خیانت‌ها و دشمنی‌های برخی از نفوذی‌ها و خائنین داخل کشور عاملی برای اختلاف میان سپاه و ارتش شد که منجر به پیشروی بیشتر دشمن بود. بنی‌صدر خائن از آن جمله بود.

فدا تاکید کرد:‌ سخن زمین را بدهید تا زمان بگیریم در ابتدای جنگ تحمیلی از گلوی خائنان و منافقینی چون بنی‌صدر بیرون می‌آمد ولی در این میان هوشیاری ملت ایران بود و امام راحل باعث وحدت، انسجام و اقتدار نیروهای مسلح پس از عزل بنی‌صدر شد که پیشروی‌ها و پیروزی‌هایی را برای ایران به ارمغان آورد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل لشکرهای 14 امام حسین و 8 نجف اشرف اصفهان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: یکی از وظایف این دو لشکر در جنگ تحمیلی خط‌شکن بود، که امروز نیز بسیجیان اصفهان نیز این وظیفه را در عرصه‌های مختلف ادامه می‌دهند.

فدا تصریح کرد: هدف همه کشورهای غربی از حمایت صدام در هشت سال دفاع مقدس، ممانعت از شکست صدام در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران و افزایش نفوذ و قدرت نظام ایران بود.

وی با اذعان به حضور 35 کشور جهان تحت عنوان پشتوانه رژیم بعثی عراق، علیه ایران، ابراز کرد: رزمندگان اسلام علی‌رغم همه تجهیزات و ادوات نظامی پیشرفته رژیم بعثی توانستند، در کربلای 5 تا پشت دیوارهای بصره پیشروی کنند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تاکید کرد: هوشیاری حضرت امام راحل در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان و متجاوزین و پیام‌های اثرگذار ایشان در اعزام سیل عظیمی از مردم به جبهه‌های حق علیه باطل، بر کسی پوشیده نیست.

وی در پایان، ایمان و اعتقاد مردم، رهبری حکیمانه امام راحل و تدابیر ایشان و وحدت نیروهای مسلح را مثلث رمز پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها