امام جمعه اردبیل/

دولت باید پرونده جنایت منا را به محاکم بین‌المللی ببرد

امام جمعه اردبیل گفت: دولت ما باید پرونده این جنایت را به محاکم بین المللی ببرد تا آل سعود قادر به انحراف افکار عمومی به ویژه در داخل عربستان نشود.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۹۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه حادثه منی و کشته شدن بیش از 1200 نفر از حجاج را محکوم و آن را نشان ابتلاء امت به اشرار دانست.

وی گفت: خداوند حجاج محترم را جزو شعائر دین خود معرفی می‌کند و دستور احترام و امنیت آنها را صادر کرده است.

امام جمعه اردبیل توجیهات آل‌سعود را توجیهات قرون وسطایی دانست و افزود: تأمین نظم افراد و زیرساخت‌های انتظامی در تمام کشورها به عهده دولت‌ها است.

آیت‌الله عاملی انداختن تقصیر به عهده حجاج را اهانت به آنان دانست و تصریح کرد: دولتی که تا حال بیش از شش هزار یمنی بی‌گناه را در ماه حرام کشته، ارزشی برای حجاج قائل نخواهد بود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت به خانواده‌های عزادار مخصوصاً ایرانی‌ها و بالأخص هم استانی‌ها گفت: آل سعود به صرف محکومیّت اعتناء نمی‌کند. دولت ما باید پرونده این جنایت را به محاکم بین المللی ببرد تا آل سعود قادر به انحراف افکار عمومی مخصوصاً در داخل عربستان نشود.

وی ورود ناگهانی وزیر دفاع آل سعود با 350 محافظ را به محوطه رمی جمرات عامل اصلی تلفات دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تشکر از مدیریت ارشد استان که توانستند شمال استان مخصوصاً گرمی را جزو محوطه منطقه آزاد قراردهند، از نمایندگان خواست جهت اخذ قید فوریت و اخذ رأی برای منطقه آزاد تلاش مضاعف داشته باشند.

آیت الله عاملی افزود: از هم‌اکنون باید زیرساخت‌های لازم برای منطقه آزاد شروع شود. علی الخصوص راه آهن که از عمده‌ترین و متداول ترین اسباب مواصلات در کشور و در دنیاست.

وی از اینکه دولت محترم ضمن اعلام اولویت های ساخت راه آهن در کشور، راه آهن اردبیل را در اولویت قرارنداده است، انتقاد و مسئولین و نمایندگان و اهالی را به تلاش بیشتر در این خصوص دعوت کرد.

امام جمعه اردبیل در انتهای خطبه‌ها تغییر موضع امریکا و اروپا بعد از حادثه پناه‌جویان و بعد از ورود روسیه به موضوع سوریه را یک افتضاح سیاسی و دیپلماسی دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار