رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان توجیه فاجعه مرگ‌آور و دردناک حجاج بیت‌الله‌الحرام در منا را به هیچ‌وجه پذیرفتنی ندانست و گفت: مسلمانان جهان و سران کشورهای اسلامی باید چاره‌ای برای اداره مناسک حج بیندیشند، زیرا دولت عربستان در طول سال‌های اخیر نشان داده که لیاقت و شایستگی خدمت‌رسانی به حجاج را ندارد.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۹۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از گیلان، در پی فاجعه دردناک شهادت حجاج بیت‌الله‌الحرام در سرزمین منا، اظهار کرد: رژیم بی‌کفایت و وهابی آل سعود یک بار دیگر سوء مدیریت و بی‌تدبیری خود را در تولیت حرمین شریفین به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: اندک زمانی از حادثه تلخ سقوط جرثقیل در خانه خدا نگذشته بود که بی‌مبالاتی و عدم برنامه‌ریزی مناسب در سرزمین منا که با بسته شدن مسیر عبور حجاج همراه شد، فاجعه‌ای را پدید آورد که قلب رسول گرامی اسلام(ص) و بقیه‌الله الاعظم(عج) و مسلمانان جهان را به درد آورد.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه  رژیم آل سعود با اتخاذ تصمیمات نسنجیده در سطح منطقه به ویژه در پرورش داعش، دچار سردرگمی شده است، تصریح کرد: حمله ناجوانمردانه به ملت مظلوم یمن، تقویت نیروهای افراطی در قالب داعش و ترغیب تروریست‌های منطقه برای بمب‌گذاری در مراکز مذهبی، چهره کریه این رژیم را بیش از پیش نمایان ساخت. چنین دست‌اندازی‌های بی‌تدبیر و جاهلانه در سطح منطقه باعث شده تا آنان از رسالت اصلی خود که خدمت به حجاج و ضیوف‌الرحمن است باز بمانند و لکه‌ای از ننگ تاریخی بر پیکر خاندان آل سعود را بنا نهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان توجیه فاجعه مرگ‌آور و دردناک حجاج بیت‌الله‌الحرام در منا را به هیچ‌وجه پذیرفتنی ندانست و گفت: مسلمانان جهان و سران کشورهای اسلامی باید چاره‌ای برای اداره مناسک حج بیندیشند، زیرا دولت عربستان در طول سال‌های اخیر نشان داده که لیاقت و شایستگی خدمت‌رسانی به حجاج را ندارد.

وی افزود: دولت جنگ‌طلب عربستان سعودی با فریب افکار عمومی داخلی و یا سرکوب منتقدان خود در داخل، ضعف‌ها و جدال درون حاکمیتی خود را متوجه کشورهای دیگر می‌جمایند. جنگ در یمن و سوریه نمونه‌ای از این فرافکنی‌هاست تا مردم جهان متوجه جنگ قدرت و تصفیه‌حساب‌های درون حاکمیتی آل سعود نگردند. در واقع فاجعه کشتار صدها مسلمان و ضیوف‌الرحمن کشورهای مختلف نشان داده که رژیم آل سعود به هیچ یک از تعهدات اخلاقی و عرفی خود در صیانت از جان حاجیان حرم امن الهی پایبند نیست.

حجت‌الاسلام اشجری در پایان با تسلیت عروج شهادت‌گونه حجاج بیت‌الله الحرام و همچنین بیش از بیست زائر گیلانی خانه خدا، خاطرنشان کرد: بی‌شک عروج عارفانه این عزیزان ناشی از ضعف مدیریت حکومت آل سعود بر عربستان بوده و بدون تردید شهادت مظلومانه این سفرکردگان همچون انتفاضه‌ای پایه‌های کاخ متزلزل آنان را ویران خواهد ساخت.

ارسال نظرات