امام جمعه رشت گفت: آل سعود آلت دست آمریکا و غرب در جنگ‌های نیابتی علیه مسلمانان منطقه است؛ لذا علما و بزرگان امت اسلامی باید تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند.
کد خبر: ۸۵۷۳۳۰۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، فریضه حج را یکی از فروع دین اسلام دانست و اظهار کرد: حج از ارکان اسلام است و هیچ کار بزرگی جایگزین بجا آوردن فریضه حج نیست.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تبعیت از رهبری، یکپارچگی و ولایتمداری مهمترین عوامل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بود و می بایست این نعمات بزرگ را قدر دانست.

امام جمعه رشت با ابراز تاسف از اینکه آل سعود و روسای کشورهای اسلامی مشکل‌آفرین هستند، عنوان کرد: آل سعود آلت دست آمریکا و غرب در جنگ‌های نیابتی علیه مسلمانان منطقه است؛ لذا علما و بزرگان امت اسلامی باید تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند.

آیت الله قربانی به کشته شدن 25 نفر از حاجیان گیلان در منا اشاره کرد و یادآور شد: این حاجیان بر اثر بی‌تدبیری و هوای نفس و سوءمدیریت آل‌سعود به شهادت رسیدند و به ملاقات خدا رفتند.

با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص حادثه منا و اعلام عزای عمومی، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری برای مردم آرامش ایجاد کرد و مسئولان موظف هستند برای تحقق خواسته‌های ایشان تلاش کنند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه آل‌سعود بی‌لیاقت نشان داد شایستگی مدیریت کعبه و میزبانی حاجیان را ندارد، تصریح کرد: خداوند شر حاکمان غیر مدیر را از مسلمان کم کند.

آیت الله قربانی در پایان با گرامیداشت هفت مهر و روز آتش نشان، گفت: آتش نشانان در مواقع خطر خود را به آب و آتش می‌زنند تا جان مردم را نجات دهند اما قدرشان برای مردم آنچنان که باید شناخته شده نیست.

ارسال نظرات