خبرهای داغ:
مکه و مدینه به تمام مسلمانان جهان تعلق دارد

مهمانداری زوار خانه خدا به سایر دولت‌های اسلامی واگذار شود

امام‌جمعه اقلید بابیان اینکه آل سعود توان و لیاقت مهمانداری زوار خانه خدا را ندارند بر واگذاری این مسئولیت به سایر دولت‌های اسلامی تأکید کرد و گفت: مکه و مدینه تنها ملک آل سعود نیست که به برخی از مسلمانان اجازه حضور نمی‌دهند.
کد خبر: ۸۵۷۳۳۴۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به اتفاقات پیش‌آمده برای حجاج بیت‌الله‌الحرام اظهار داشت: آل سعود که جان حجاج مسلمان برایشان بی‌ارزش است لیاقت خادم‌الحرمین بودن را ندارند.

وی به حادثه 11 سال پیش که در اثر ازدحام حجاج 251 نفر کشته شدند اشاره و عنوان کرد: در سال 2004 میلادی 14 نفر در نزدیکی پل جمرات کشته شدند و همچنین در سال 2006 حدود 345 نفر جان خود را از دست دادند که تمام این حوادث در اثر بی‌تدبیری آل سعود اتفاق افتاد.

طالبی به رفتار خبیثانه آل سعود در عدم حضور حجاج سوری و یمنی در حج امسال اشاره و بیان کرد: سرزمین مکه و مدینه و مکان‌هایی مانند عرفات، مشعر و منا ملک آل سعود نیست که به عده‌ای اجازه حضور بدهد و از حج برخی دیگر جلوگیری کند بلکه این مکان‌ها به تمام مسلمانان جهان تعلق دارد.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به وجود سازمان ملل در نیویورک و اقدام دولت مستکبر آمریکا در عدم صدور روادید برای مسئولان برخی از کشورها در سال‌های مختلف تصریح کرد: اقدام مشابه این‌چنینی از دولت آل سعود که شعبه‌ای از دولت ظالم آمریکاست چندان دور از تصور نیست.

طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان داشت: اگر آل سعود توان و لیاقت مهمانداری زوار خانه خدا را ندارد این امر مهم را به سایر دولت‌های اسلامی واگذار کند.

وی به پیام برائت امام خامنه‌ای اشاره و تأکید کرد: علما به‌جای برافروختن آتش اختلافات مذهبی، سیاسیون به‌جای انفعال در برابر دشمن و نخبگان فرهنگی و به‌جای سرگرمی در حاشیه‌ها به دنبال شناخت درد بزرگ دنیای اسلام بکوشند و رسالت خود را در پیشگاه اللهی ادا کنند.

خطیب جمعه اقلید در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: زنده نگه‌داشتن آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس علاوه‌بر حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامی موجب تبیین و تفهیم این ارزش‌ها به نسل جوان کشور می‌شود.

امام‌جمعه اقلید بابیان اینکه جنگ تحمیلی خاطرات تلخ بسیاری مانند شهادت شماری از عزیزانمان، ویرانی و خرابی، آوارگی عده بسیاری از هم‌وطنان و... را برجا گذاشته است بیان کرد: در این جنگ ما توانستیم با استقامت و پایمردی در سایه ولایت و رهبری، با مدد اللهی و امداد غیبی به مسلمانان انقلابمان را به جهان صادر کنیم.

طالبی با اشاره به وحدت ملی دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز نیز با وحدت، همدلی و هم‌زبانی می‌توانیم حصر تحریم را شکسته و در برابر دشمن به پیروزی برسیم.

خطیب جمعه اقلید به بازدید رئیس آژانس هسته‌ای از پارچین اشاره کرد و بابیان اینکه پارچین تأسیساتی مربوط به فعالیت صنایع دفاعی کشور و خارج از ماجرای هسته‌ای است خاطرنشان کرد: برای ملت ایران بسیار گران تمام شد که کسانی که حق بازدید از یک پاسگاه انتظامی و پایگاه مقاومت را نباید داشته باشند بر چه اساسی از جایی مانند پارچین بازدید کردند.

وی با تأکید بر اینکه مجلس و دولت باید با هوشیاری، بصیرت و درایت مواظب نفوذ آمریکا باشند عنوان کرد: شیطان و خبیث بزرگ آمریکا راه‌های متعددی علیه انقلاب به‌کاربرده که به حمد اللهی تاکنون شکست ‌خورده است و اکنون از طریق عوامل خود در آژانس می‌خواهد به بهانه‌های واهی در داخل کشورمان نفوذ کند.

طالبی بابیان اینکه ما فتح‌الفتوح نکردیم که مرتب ندای پسابرجام سر می‌دهیم گفت: اگر برجام موردتوافق و قبول واقع شود مسئولیت ما سنگین‌تر از گذشته خواهد شد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ایران در مسئله هسته‌ای یک‌قدم کوتاه بیاید طرف مقابل 100 قدم جلو می‌رود اشاره و تصریح کرد: مسئولان کشوری، لشکری و امنیتی باید بیشتر و بهتر از گذشته حواس خود را جمع کنند و مواظب حیله‌های آنان برای نفوذ و ضربه به ایران اسلامی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها