خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه کازرون از کشورهای اسلامی به‌ویژه دستگاه قضایی و وزارت امور خارجه کشورمان خواست حادثه بیت‌الله‌الحرام را ازنظر حقوقی پی‌گیری جدی کنند.
کد خبر: ۸۵۷۳۳۴۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت فرارسیدن دهه ولایت به‌ویژه عید سعید غدیر خم به حادثه جان‌گداز شهادت جمعی از حجاج بیت‌الله‌الحرام در روز عید قربان اشاره کرد و اظهار داشت: گرچه شهادت این عزیزان به فرموده مقام معظم رهبری در راه اجرای امر خدا و سنت ابراهیم خلیل‌الله به وقوع پیوست اما این حادثه لکه ننگ دیگری را در پرونده سیاه آل سعود ضبط و ثبت کرد.

وی گفت: در طول 30 سال گذشته بیش از 7 هزار حاجی مظلومانه در حرم امن اللهی براثر بی‌تدبیری، سهل‌انگاری و نیز بی‌توجهی آل سعود به جان مردم جان خود را ازدست‌ داده‌اند.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: دولت سعودی باید مسئولیت این حادثه دل‌خراش را بپذیرد و در این راستا سازمان همکاری اسلامی نیز یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهد و موضوع را بررسی کند.

خرسند از کشورهای اسلامی به‌ویژه دستگاه قضایی و وزارت امور خارجه کشورمان خواست حادثه بیت‌الله‌الحرام را ازنظر حقوقی پی‌گیری جدی کنند.

وی به کشتار مسلمانان توسط آل سعود اشاره کرد و افزود: این رژیم تمام امکانات خود را برای کشتن مسلمانان جمع کرده به‌طوری‌که در یکجا با توپ و تانک و دلارهای بادآورده خود به قتل‌عام مسلمانان می‌پردازد و در حرم امن اللهی نیز با بی‌تدبیری جان مسلمانان را مظلومانه می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه کازرون بیان داشت: این رویدادها تخم کینه صهیونیستی را در دل مسلمانان بیشتر می‌کند.

خرسند از مسئولان سیاسی به‌ویژه رئیس‌جمهور کشورمان خواست با زبان دیپلماسی کمتر سخن بگویند و با جدیت رویداد بیت‌الله‌الحرام را از مقامات آل سعود پی‌گیری کنند.

وی از برخی خودفروختگان استکبار که در منطقه به حکام عربستان تلفن می‌زنند و برگزاری مراسم حج را تبریک می‌گویند انتقاد کرد و متذکر شد: آیا خون یک‌هزار و 300 نفر حاجی برای این دسته افراد هیچ ارزشی ندارد که لااقل بگویند حادثه باید بررسی شود که به حکام عربستان تبریک می‌گویند.

امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ هشت‌ساله و دفاع مقدس موجب تقویت و تثبیت نظام، مصونیت انقلاب اسلامی و تقویت روحیه اسلام‌خواهی و وطن‌دوستی در نسل جوان شد.

خرسند ادامه داد: دفاع مقدس ابهت دروغین ابرقدرت‌ها را درهم شکست و ندای اسلام‌خواهی را جهانی و دوست و دشمن را برای ما شناسایی کرد.

وی گفت: دفاع مقدس در تاریخ تنها جنگی بود که بلوک شرق و غرب در مقابل یک کشور بود و صدام همزمان از حمایت شوروی و بلوک غرب به‌ویژه آمریکا برخوردار بود.

خطیب نماز جمعه کازرون اظهار داشت: ملت ایران در جنگ انقلاب خود را به جهان صادر کرد و روحیه خودباوری، شکوفایی استعداد، خلاقیت و باورهای دینی‌ را ارتقا داد.

خرسند تصریح کرد: جنگ هشت‌ساله باعث رشد تفکر بسیجی و فضایل اخلاقی و معنوی جامعه و تحول صنایع دفاعی کشور شد.

وی یادآور شد: از اینکه جمهوری اسلامی امروزه دارای قدرت موشکی منحصربه‌فرد در دنیا و سپاه پاسداران و ارتش کشورمان مقتدر شده به برکت جنگ و هشت سال دفاع مقدس است.

امام‌جمعه کازرون اضافه کرد: جنگ برای کشورمان یک نعمت بود بنابراین باید ارزش این دوران از زبان فرهنگ، هنر، رسانه، مدارس و دانشگاه و حوزه و علمیه برای نسل جوان تبیین شود.

خرسند با اشاره به بازگشائی مدارس و اهمیت جایگاه آموزش‌وپرورش بیان داشت: بارها تأکید کردم که باید جایگاه آموزش‌وپرورش به‌عنوان اساس جامعه در اقتصاد و فرهنگ و سیاست حفظ شود.

وی به اهمیت جایگاه معلمان اشاره کرد و متذکر شد: معلمان بدانند مسئولیتی بزرگ متوجه آنان است و فقط وظیفه آنان آموزش نیست بلکه باید به مقوله تربیتی و پرورشی نیز بپردازند.

خطیب نماز جمعه کازرون از معلمان درخواست کرد همان‌طوری‌که دلسوز فرزندان خود هستند باید دلسوز فرزندان مردم نیز باشند.

خرسند از دولت و مجلس خواست در کمبود اعتبار آموزش‌وپرورش و وضعیت معیشتی معلمان تلاش کرده و در رفع آن اقدام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها