خبرهای داغ:

برگزاری آیین گشایش مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا

در آئین باشکوهی آیین گشایش مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا با حضور رئیس فدراسیون شطرنج کشور و 61 شطرنج‌باز داخلی و خارجی در لارستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۳۳۴۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از لارستان؛ عصر امروز با حضور مهرداد پهلوان‌زاده دبیر فدراسیون شطرنج کشور، سیاوش جواهری‌زاده رئیس هیئت شطرنج فارس، رحیم مقیمی معاون فرماندار ویژه لارستان، محمدحسن طیبی رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان و شطرنج‌بازان داخلی و خارجی، آیین گشایش مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا در سالن شطرنج دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان با ابراز خرسندی از میزبانی این شهرستان، گفت: مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا برای نخستین بار است که در ایران برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه 61 شطرنج‌باز داخلی و خارجی در این مسابقات حضور دارند، افزود: این مسابقات از امروز تا نهم مهرماه در 9 دور در دو رده 50 و 65 سال در سالن شطرنج دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در حال برگزاری است.

دبیر فدراسیون شطرنج کشور نیز با برشمردن احترام به پیشکسوتان در عرصه ورزش، اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته، میزبانی ششمین دوره مسابقات پیشکسوتان شطرنج آسیا به ایران و لارستان رسید.

وی بابیان اینکه در این دوره از مسابقات از 9 کشور آسیا حضور دارند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود، افزود: شرکت این تعداد کشور و شطرنج‌باز در این مسابقات، پاسخی بر منتقدان میزبانی کشورمان بود.

دبیر فدراسیون شطرنج کشور گفت: در ششمین دوره مسابقات شطرنج 20 هزار و 15 پیشکسوت آسیا، شطرنج‌بازانی از کشورهای نیوزیلند، قزاقستان، تاجیکستان، فلسطین، عراق، پاکستان، میانمار، هند و ایران حضور دارند.

به گزارش فارس، این مسابقات با برش کیک شطرنجی و مسابقه نمادین مسئولان به میزبانی لارستان و در سالن شطرنج دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان آغاز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار