خبرهای داغ:
رئیس هیئت شطرنج فارس خبر داد

حضور 61 شطرنج‌باز داخلی و خارجی در مسابقات بین‌المللی شطرنج آسیا در لارستان

رئیس هیئت شطرنج استان فارس گفت: 61 شطرنج‌باز داخلی و خارجی از 9 کشور آسیایی از امروز تا 10 مهرماه در مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا به میزبانی لارستان به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۸۵۷۳۳۴۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از لارستان، سیاوش جواهری  در حاشیه افتتاحیه ششمین دوره مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا در لارستان در یک نشست خبری با ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقات در این شهرستان اظهار داشت: این مسابقات از سوم تا 10 مهرماه برای نخستین بار در کشور با حضور 61 شطرنج‌باز داخلی و خارجی از 9 کشور آسیایی در لارستان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج استان فارس هدف از برگزاری این مسابقات را راهکاری برای پیشرفت شطرنج فارس و لارستان دانست و افزود: حضور بازیکنان بزرگ و حرفه‌ای در فارس می‌تواند الگویی برای جوانان باشد.

جواهری لارستان را از شهرستان‌های پیشرو در رشته شطرنج فارس معرفی کرد و تصریح کرد: وجود زیرساخت‌هایی مانند فرودگاه بین‌المللی، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب و بازیکنان مستعد باعث شد تا لارستان به‌عنوان میزبان این مسابقات مهم برگزیده شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات بزرگ شطرنج در کنار تخت جمشید شهرستان مرودشت در اوایل سال آینده، گفت: در این مسابقات نیز شطرنج‌بازان حرفه‌ای حضور خواهند داشت.

وی بابیان اینکه با تلاش هیئت شطرنج لارستان و نهادهای فعال در این شهرستان و استان فارس برنامه بازدید از مکان‌های تاریخی و طبیعی لارستان در حاشیه این مسابقات برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته‌ شده است، تصریح کرد: همچنین بنا به رایزنی‌های انجام‌شده با فدراسیون شطرنج کشور، در حاشیه این مسابقات کلاس مربی‌گری بین‌المللی از پنجم تا هشتم مهر ماه با حضور شطرنج‌بازان حرفه‌ای داخلی و خارجی در لارستان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج استان فارس با تقدیر از میزبانی خوب لارستان در این مسابقات، اضافه کرد: با همدلی و هم‌زبانی می‌توان کارهای مهم و سخت را به شکلی موفقیت‌آمیز انجام داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها