سازمان کنفرانس اسلامی بی‌کفایتی مقامات سعودی را در مدیریت حج اعلام کند

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه‌ای از سازمان کنفرانس اسلامی و نهادهای دیگر جهان اسلام خواست بی‌کفایتی مقامات عربستانی را در مدیریت حج اعلام و برای مدیریت آن تدبیر کنند.
کد خبر: ۸۵۷۳۳۸۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای تجمع اعتراضی در مقابل سفارت عربستان به دلیل بی‌تدبیری‌های اخیر اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: ایامی که یادآور فاجعه خونین مکه و کشتار زائران خانه خدا  در سال 66 به دست مأموران و مزدوران آل‌سعود است بار دیگر قلوب میلیون‌ها انسان مسلمان در ایران و جهان اسلام را داغدار کرد و رژیم سفاک و خبیث آل‌سعود با بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی خود فاجعه دیگری را رقم زد.

در این بیانیه تصریح شده است: در حالی که هنوز ننگ بی‌کفایتی مسئولین عربستان در حادثه سقوط جرثقیل و کشته‌شدن تعدادی از زائران خانه خدا از دامنشان پاک نشده بود، حادثه کشته‌شدن حجاج در مراسم رمی جمرات در منا داغ دل‌ها را تازه کرد و خائنین به حرم امن الهی را مفتضح ساخت.

در این بیانیه آمده است: این تعبیر امام راحل عظیم‌الشأن ماست که فرمود «اگر می‌خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کلیدداران کنونی کعبه لیاقت میزبانی میهمانان خدا را ندارند و جز تأمین آمریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان کاری از دستشان بر نمی‌آید به این خوبی نمی‌توانستیم بیان کنیم و اگر می‌خواستیم به دنیا ثابت کنیم که حکومت آل‌سعود بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند به این اندازه که کارگزاران ناشی و بی‌اراده حاکمیت سعودی در این قساوت و بی‌رحمی عمل کرده‌اند موفق نمی‌شدیم و حقا که این وارثان ابی‌سفیان و ابی‌لهب و این رهروان راه یزید روی آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‌اند».

به گزارش خبرگزاري بسيج /بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این بیانیه ضمن تسلیت این غم بزرگ به محضر مقدس امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده این حادثه، انزجار و نفرت خود را از رژیم مرتجع و کودک‌کش سعودی اعلام و به آنان هشدار می‌دهد که دست از خوی وحشیگری خود برداشته و کشتار مسلمانان را متوقف نمایند.

همچنین از سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر نهادهای جهان اسلام می‌خواهیم بی‌کفایتی مقامات عربستانی را در مدیریت حج اعلام نموده و برای مدیریت آن تدبیر نمایند.

در ادامه این بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر نهادهای جهان اسلام خواسته شده است بی‌کفایتی مقامات عربستانی را در مدیریت حج اعلام نموده و برای مدیریت آن تدبیر نمایند چرا که هیچ اقدام و حادثه‌ای فاجعه‌بارتر از این نمی‌تواند بی‌تدبیری و خیانت رژیم آل‌سعود را به جهان اسلام ثابت کند و سکوت در این خصوص خیانت به قرآن و مسلمین جهان است.

 در بخش پایانی بیانیه آمده است: دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد همراه دیگر جامعه دانشجویی کشور آمادگی خود را برای حمایت از تجمع اعتراضی همراه با خشم انقلابی دانشجویان و مردم مقابل سفارت آل‌سعود در تهران اعلام و از مسئولان به جد می‌خواهیم تا زمینه حضور اعتراض‌آمیز و بغض‌آلود دانشجویان جلوی سفارت عربستان را مهیا کنند.

ارسال نظرات