رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور گفت: تعداد جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی این روزها در بازار کار کاهش یافته است و ثبات شغلی در نیروی کار فنی و ماهر بالاتر است.
کد خبر: ۸۵۷۳۴۴۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، بابک هاشمی‌پور  درباره مشکلات متعدد کاریابی‌ها گفت: مشکل عمده کاریابی‌ها در حال حاضر ورودی مالی کاریابی‌هاست. در حال حاضر به کار گماری به خاطر شرایط دشوار اقتصادی کاهش یافته است. در برخی استان‌ها میزان به کارگماری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

 وی ادامه داد: عدم ثبات بنگاه های اقتصادی مسئله دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد. ثبات شغلی به دلیل رکود اقتصادی بسیار پایین است. جذب نیروی کار تحصیلکرده پایین است. کارگاه‌ها ترجیح می دهند در حد نیروی کار تحصیل کرده، کارگر فنی و ماهر استخدام کنند. ثبات شغلی نیروی کار فنی و ماهر نسبت به بقیه بسیار بالاتر است.

 هاشمی پور افزود: پیگیر انعقاد تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای هستیم تا زمانی که افراد برای گذراندن دوره های آموزشی به فنی و حرفه ای مراجعه می کنند، قسمت مشاوره شغلی آنها از طریق کاریابی‌ها انجام شود تا آموزش آنها مبتنی بر نیاز بازار کار باشد.

 رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور درباره سامانه "سابک" گفت: این سامانه به کاریابی‌های کشور این امکان را می‌دهد تا آخرین فرصت شغلی را برای کارجویان و مخاطبان ارائه کنند.

وی ادامه داد: همچنین این سامانه قابلیت نمایش و جستجوی لحظه‌ای و به‌هنگام فرصت‌های شغلی و کارجویان ثبت نام شده در کاریابی‌های عضو سامانه را دارد و در عین حال، قابلیت اختصاص خدمت رسانی هر دستگاه از این کیوسک ها براساس گروهی از کاریابی‌ها  یا یک کاریابی خاص بنا به درخواست کاربر را دارد.

 وی گفت: این سامانه مخصوص کاریابی‌ها است و تمام اطلاعات و اخبار خود را می‌توانند بر این اساس مطرح کنند. آدرس این سامانه karyabi.mls.gov.ir است و برای اطلاع رسانی بیشتر کاریابی‌ها ایجاد شده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل کاریابی الکترونیکی ادامه داد: مرزهای جغرافیایی با کاریابی الکترونیکی از بین خواهد رفت. دوره‌های آموزشی برای کاریابی‌ها انجام شده است تا اطلاعات خود را در این خصوص تکمیل کنند.

ارسال نظرات