در گفت‌وگو با یک پزشک زمان جنگ مطرح شد؛

وقتی بعثی‌ها سردار انقلابی را مزدور انگلیسی جا زدند!

یک پزشک زمان جنگ گفت: با وجود کشتار و ناامنی که وجود داشت شاهد شرایط معنوی و روحانی در خط مقدم بودیم که انسان خودش را فارغ از دنیا می‌دید.
کد خبر: ۸۵۷۳۴۶۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سید محمد میرغنی‌زاده، پیرامون روزهای حضورش در جبهه دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران جنگ دانشجوی رشته پزشکی بودم، در آن دوران دانشجویان هم مانند سایر اقشار جامعه علاقمند به حضور در جبهه‌های دفاع مقدس بودند و در قالب گروه‌های دانشجویی و امدادگر به منطقه اعزام می‌شدند.

میرغنی‌زاده در ادامه گفت: اولین بار در شرایط بحرانی که آبادان در محاصره قرار داشت، به همراه دکتر فاضلی از طریق جهاد‌سازندگی به منطقه اعزام شدیم و به عنوان امدادگر در خط مقدم شروع به فعالیت کردیم.

وی افزود: در آن دوران ما شاهد روحیه ایثارگری بسیار بالایی در بین رزمندگان بودیم که همیشه در ذهن و خاطر ما باقی مانده است.

این جراح عمومی بعد ازفارغ‌التحصیلی از رشته پزشکی به عنوان پزشک عمومی در نقاط مختلفی از جبهه جنوب و غرب خدمت کرد.

وی در ادامه خاطره‌ای از حضورش به عنوان امدادگر در خط مقدم پل مارد بیان کرد: در خط مقدم پل مارد چند تانک از دشمن به دست نیروهای ایرانی افتاده بود، از روی کنجکاوی وارد یکی از این تانک‌ها شدم و مجله‌ای را مشاهده کردم که تصویر سردار صفوی را با عنوان حضور مزدور انگلیسی در خط مقدم جبهه ایران درج کرده بود! در حالی‌که خود عراق با اروپا و انگلیس در جنگ با ایران مشارکت داشت، سردار صفوی در آن زمان دانشجو بودند و دشمن قصد داشت با فرافکنی نیروهای متعهد و وطن‌دوست ما را عامل انگلیس معرفی کند تا جبهه دفاع مقدس را به عنوان جبهه کفر نشان دهد.

میرغنی‌زاده در خاطره‌ای دیگر از حضورش در‌‌ همان جبهه گفت: در یکی از روزهای حمله که شرایط بسیار بحرانی شده بود، از دور شاهد اصابت تیر به کلاه یک رزمنده بودم که بر اثر آن بر روی زمین افتاد، به عنوان امدادگر بالای سرش حاضر شدم، سرباز در حالی که هیچ حرکتی نداشت اما نبضش می‌زد، کلاه را از روی سرش برداشتم و با تعجب دیدم که کلاه پاره شده و به سر آسیبی نرسیده اما از شدت ضربه از هوش رفته بود.

وی ادامه داد: با وجود کشتار و ناامنی که وجود داشت شاهد شرایط معنوی و روحانی در خط مقدم بودیم که انسان خودش را فارغ از دنیا می‌دید.

تکنولوژی پزشکی، روحیه پزشکان و آمادکی آن‌ها را بالا‌تر برده است
پزشکان حال حاضر در جبهه علم و پژوهش در حال فعالیت و تلاش هستند، این همکاران پژوهشگر که به دنبال درمان درد مردم هستند ایثارگرند و چنانچه شرایطی بحرانی و جنگی به وجود آید مطمئناً پزشکی که قلم بدست دارد برای دفاع از مملکتش وارد جبه‌های نبرد خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار