رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت هستند که از ظرفیت تعاون برای بازار کار آنها می‌توان استفاده کرد، گفت: طبق برنامه ششم، باید سهم تعاون از اقتصاد افزایش یابد.
کد خبر: ۸۵۷۳۶۰۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایرج ندیمی  با اشاره به برگزاری نشستی با معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این نشست 17 عنوان تقاضا برای توجه بیشتری به تعاون مطرح شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در فرایند تصمیم‌سازی‌ها باید به اتاق‌‌ها و نهادهای مردمی بخش تعاون توجه شود، تصریح کرد: آموزش، فرهنگ سازی و ترویج تعاون و افزایش سهم آن در اقتصاد ملی مورد تأکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در جریان توسعه بخش‌ها، تعاون بخش رقیب دولت و بخش خصوصی است، بنابراین نباید با درصدهای غیر واقعی برای آن عددهای دور از انتظار ارائه کرد.

وی افزود: در دیدار اخیر اعضای هیأت دولت هم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تعاون سؤالی را مطرح کردند که نشان از اهمیت این موضوع دارد، بنابراین، تعاون از نظر جایگاه باید به حدی برسد که در اقتصاد ملی مطرح شود.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سهم تعاون در اقتصاد ملی طبق برنامه ششم توسعه کشور می‌تواند افزایش یابد، گفت: مباحث مربوط به اقتصاد تعاونی در سال‌های گذشته طبق اهداف کلی مشخص شده بود، اما محقق نشد.

ندیمی تأکید کرد: قرار بود بخشی از واگذاری‌ تصدی های دولتی با اولویت شرکتهای تعاونی تعاونی کشور تخصیص یابد که انجام نشد و از طرفی افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون آن طور که مورد انتظار بود، صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که تعاونی‌هایی در حوزه مسکن به صورت ناموفق عملکرد کرده که اعضای خود را می‌کنند، گفت: اشکالاتی در بخش تعاون کشور وجود دارد، اما تعاونی‌های موفق در بخش مسکن هم کم نیستند.

این نماینده مجلس به لزوم پرداخت تسهیلات به چند نفر به جای یک نفر اشاره کرد و گفت: انتظار از تعاونی‌های مسکن این بود که اعضا با تجمیع سرمایه‌ اندک خانه‌دار شوند و از این جهت مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: اگر تسهیلات به جای یک نفر، به جمع تعاونی پرداخت شود، مشکلات مربوط به بازگشت سرمایه و عدم تخصیص منابع در محل مورد نظر برطرف خواهد شد.

ندیمی در پاسخ به سؤال دیگر  مبنی بر اینکه چرا ناظر وزارت تعاون در هیچ‌یک از مجامع تعاونی‌ها الزام حضور ندارد، گفت: این هم یکی از اشکالات قانونی است که باید برطرف شود و می‌توان برای آن راه‌حل ارائه کرد.

ارسال نظرات