مدیر انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز گفت: تعداد پزشکان زیادی از استان‌های مختلف کشور برای حضور در عربستان برای ارائه خدمات درمانی به مجروحان اعلام آمادگی کرده‌اند اما برای حضور این پزشکان اجازه این کشور ضروری است.
کد خبر: ۸۵۷۳۶۴۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مسعود چینی‌گرزاده، درباره اعزام پزشکان بدون مرز مسلمان به عربستان برای امداد و نجات مجروحان حادثه مناء گفت: پس از وقوع حادثه مناء انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز آمادگی خود را جهت اعزام پزشکان متخصص به عربستان برای کمک به بیماران اعلام کرد که پزشکان زیادی از سراسر کشور با این انجمن تماس گرفته و اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه افزود: ما اعلام آمادگی خود را به مسئولان عربستانی بیان کردیم اما هنوز اجازه برای حضور پزشکان بدون مرز از سوی عربستان داده نشده و تیم پزشکان حج و زیارت به درمان مجروحان می‌پردازند.

مدیر انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز با بیان این‌که وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه اقدامات لازم برای کمک به مجروحان به منظور جلوگیری از افزایش تعداد فوت شدگان را انجام داده است، افزود: هنوز این کشور عربستان درخواستی برای حضور پزشکان  اعلام نکرده و ما منتظر اعلام این کشور هستیم.

وی درباره ارائه خدمات به مجروحان بستری شده در بیمارستان حج و زیارت گفت: مجروحان به این بیمارستان منتقل شده‌اند و پزشکان در حال درمان آنان هستند؛ به نظر می‌رسد که از نظر دارو، تجهیزات و پزشکان مشکلی وجود ندارد و هماهنگی لازم برای درمان بیماران نیز انجام شده است.

برای درمان سایر کشورهای مسلمان توسط پزشکان ایرانی آماده‌ایم
مدیر انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز اظهار کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری پزشکان حج آماده هستند به بیماران سایر کشورها نیز کمک کنند و در صورت اجازه عربستان تیم پزشکان ایرانی به بیماران سایر کشورها کمک خواهند کرد.

چینی‌گرزاده ادامه داد: وسعت حادثه مناء بسیار بزرگ است و عربستان تلاش می‌کند در کشور خود درمان بیماران را انجام دهد به این دلیل که اگر تیم‌های پزشکی به این کشور وارد شوند نواقص و کمبودها را عنوان می‌کنند پس از سوی مقامات این کشور تصمیم گرفته شده که خودشان درمان مجروحان را انجام دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات