دفاع مقدس، فصل پایداری مردم ایران در مقابل تجاوز بیگانه است.
کد خبر: ۸۵۷۳۶۴۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه خدابنده گفت: دفاع مقدس، فصل پایداری مردم ایران در مقابل تجاوز بیگانه است؛‌ فصلی که یک چهارم از حیات انقلاب است. برای ماندگاری این فصل، باید قدمی برداشت.
ولی اله ابراهیمی افزود: اگر میانه جنگ تحمیلی را سال ۱۳۶۳ در نظر بگیریم به طور میانگین حدود ۳۱ سال از دوران دفاع مقدس گذشته است. به نظر من الان وقت آن رسیده است که به حوادث و افتخارات سال‌های پایداری نگاهی دیگر داشته باشیم. این نگاه حتی برای مردان جنگ نیز لازم و ضروری است.
وی گفت:بی‌تردید بازشناسی دوران دفاع مقدس می‌تواند سرمشق مناسبی برای حل مشکلات حال و آینده باشد و به نظر می‌رسد گذشت ۳۱ ساله امکان نگاه واقع‌گرانه و به دور از تب و تاب روزهای جنگی را فراهم آورده باشد، چون از این پس هر چه از فضا و زمان پایداری دور می‌شویم،  ترسیم آن برای آیندگان سخت‌تر خواهد بود.
ابراهیمی اظهار داشت: فرهنگ در دست مردم رشد می‌کند، فرهنگ انقلاب به صورت خودجوش در میان مردم رواج پیدا کرد، فرهنگ از طریق خود مردم ترویج شد و در حقیقت شعارهای خودجوش ابتدای انقلاب نمادی از همین خودجوش و مردمی بودن فرهنگ است.
وی تصریح کرد:دفاع مقدس ثمر تلاش و همت مردم عادی این مرز و بوم بود. ثمر تلاش مردان مردی چون همت، متوسلیان، جهان‌آرا و… که از سر تکلیف، نه وظیفه به میدان پا گذاشته بودند.
ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش به نقش با اهمیت حضرت امام خمینی )ره) در سال‌های پس از انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: این نقش باید خیلی پررنگ بیان شود زیرا ایشان پس از به ثمر رسیدن انقلاب با تصمیمات راهبردی خود نظام اسلامی ایران را حفظ کردند.
وی افزود: حقیقت دفاع مقدس را نمی‌توان فقط با ضعیف جلوه دادن دشمن به مردم نشان داد بلکه باید دانست که دشمن ما اتفاقاً بسیار‌ آماده، مجهز و در مقابل، کشور ما در حصر اقتصادی بود و نه تنها هیچ کشوری حاضر به همراهی ما نبود بلکه دارایی‌های ما را مسدود کرده بودند.
ابراهیمی با اشاره به ایثارگری‌های صورت گرفته در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: ارتش و سپاه با همراهی مردم شهرها و روستاها توانستند با دشمن بعثی مقابله کنند بنابراین نقش مردم نباید فراموش شود و ما بیش از پنج هزار و ۵۰۰ شهید کودک در حین بمباران‌ها و برای ایستادگی در مناطق مرزی داشتیم
فرمانده سپاه خدابنده گفت: وقوع جنگ تحمیلی یک حادثه بود و شاید نتوان جشنی برای آن برگزار کرد اما باید قدردان مجاهدان بزرگ در هشت سال جنگ تحمیلی بود.

ارسال نظرات