برنامه های شهرستانی نمایش باز سازی واقعه غدیر از هشتم مهر ماه در 8 شهر مازندران آغاز می شود.
کد خبر: ۸۵۷۳۸۳۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸



خبرگزاری بسیج مازندران سرگرد پاسدار محمد بلباسی مسئول ستاد باز سازی واقعه غدیر خم سپاه کربلا در نشست رسانه ای معرفی برنامه های شهرستانی نمایش باز سازی واقعه غدیر از هشتم مهر ماه در 8 شهر مازندران، با اشاره به بیانانی از مقام معظم رهبری غدیر را بیانگر معیار لازم برای اداره جوامع انسانی و اسلامی خواند و گفت: تبیین حکومت اسلامی درسهایی از غدیر دارد و وحدت دین و سیاست در اسلام برگرفته از غدیر است.

بلباسی معرفی حضرت علی(ع) در غدیر را نه صرفا معرفی جانشینی پیامبر (ص) بلکه استمرار حرکت انبیا دانست و ادامه داد: در شرایط امروز هم ولی فقیه ما همان نقش امیر المومنین(ع) را در غیاب امام عصر عج دارد.

وی با یاد اوری اینکه دشمن مسئله غدیر را زمینه ای برای ایجاد تفرقه در نظر گرفته گفت: دشمن سعی دارد از واقعه غدیر به شیوه خبیثانه خود استفاده کرده و بذر نفاق را بین مسلمانان پراکنده کند در حالیکه اصل فلسفه حقیقی غدیر و امامت همواره با اختلاف و شبه افکنی منافات داشته و در راستای تحکیم و و حدت میان مسلمانان و امت واحده برنامه داشته است.

بلباسی اجرای باز سازی غدیر در 132 نقطه کشور را از سیاست وحدت افرین شیعه و سنی و تبین واقعی تاریخ اسلام و قران بر شمرد و ادامه داد: به مناسبت ایام عید قربان و غدیر که دهه امامت و ولایت است در 8 نقطه و شهر های مازندران از قبیل بهشهر، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، فریدونکنار،بابلسر و عباس آباد نمایش واقعه غدیر با 150 الی 200 نفر عوامل هنری انجام می گیرد.

مسئول باز سازی واقعه غدیر سپاه کربلا با اشاره به سابقه مازندران علوی تبار افزود: نمایش غدیر که از سال 91 شکل گرفت ابتدا در 6 شهر مازندران اجرا شد و در سالهای بعد به ترتیب در 4 و 5 شهر مازندران در سالهای 92 و 93 اجرا شد که به دلیل استقبال ولایتمداران مازندرانی امسال این شهر ها افزایش یافت و در 8 شهر مذکور ازهشتم مهر ماه تا 11 ماه جاری اجرای برنامه خواهیم داشت.

این مسئول در همین راستا به تشریح نمایش بازسازی غدیر واتفاقات سال دهم هجرت، مراسم حج الوداع نبی مکرم اسلام و امر الهی تکمیل دین خدا با استناد بر ایات الهی قران کریم در درستی معرفی حضرت علی (ع) و توطئه ها، کینه ورزی ها و حتی نقشه های شوم و ترور های نافرجام دشمنان بر علیه پیامبر و خنثی سازی واقعه پرداخت.

وی هدف از اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر در شهر ها را تبیین، درک و فهم بهتر اذهان عامه نسبت به نقش ولایت فقیه که تداوم استمرار حرکت انبیا و ائمه معصومین(ع) است دانست.

بلباسی حضور و مشارکت همه مردم در برنامه نمایشی غدیر را نشانه ارادت مومنین به ائمه هدی در حفظ جایگاه تاریخی غدیر و جاودانگی ولایت خواند و گفت:همانگونه که عاشورا مردمی است و به مردم تعلق دارد غدیر هم باید عاشورایی و مردمی شود.

زمان و مکان اجرای نمایش باز سازی واقعه غدیر در شهر های مازندران

فریدونکنار 8 مهر ساعت 9 پارک شهرداری

بهشهر 9 مهر ساعت 10 پایین تر از دانشگاه علم و صنعت

بابلسر 9 مهر ساعت9 اردوگاه شهید قصابیان

جویبار 9مهر ساعت10 روبروی دانشگاه ازاد

آمل9 مهر ساعت 16 امامزاده ابراهیم

قائمشهر 10مهر ساعت15 شرکت سایپا

عباس اباد 10مهر ساعت15 سلمانشهر

سوادکوه 11مهر ساعت 15 زیراب جنب سپاه سوادکوه

ارسال نظرات
پر بیننده ها