2شهیدگمنام درمرکز آموزشی فنی وحرفه ای 22 بهمن ساری تدفین می شوند

دو شهید گمنام سالهای دفاع مقدس ساعت 9 صبح پنجم مهر از مسجد جامع ساری به سمت میدان شهدا تشییع خواهند شد و پس از آن به مرکز آموزشی فنی و حرفه ای 22 بهمن ساری انتقال و در ان مکان خاکسپاری خواهند شد.
کد خبر: ۸۵۷۳۸۳۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: مازندران پایتخت حضور حماسی مردم در برگزاری مراسم شهدای غواص و خط شکن بود.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: مازندران پایتخت حضور حماسی مردم در برگزاری مراسم شهدای غواص و خط شکن بود.

وی امنیت کشور را مدیون خون شهدا دانست و برای سپاس از این فرشتگان آسمانی تأکید بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن مراسم هفته دفاع مقدس در استان مازندران داشته است.

سردار ملکی از اربعین شهدای غواص و خط شکن در تاریخ27/6/94 بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان کربلا ساری خبر داد و افزود: امسال 13 کمیته در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان تشکیل شده که 12 کمیته آن اجرایی هستند.

وی از برنامه های سپاه، ارتش و ناجا در این هفته سخن گفت و بیان داشت: سپاه مازندران حدود 4500 پایگاه در سطح استان دارد که امسال مقرر شده در 4000 پایگاه برنامه اجرا شود و مسئولیت برگزاری مراسم رژه امسال برعهده سپاه کربلا است.

به گفته وی امسال مراسم رژه در هشت شهرستان ساری، بابل، بابلسر، قائمشهر، محمودآباد، چالوس، بهشهر و سوادکوه رأس ساعت 8:30 صبح انجام می شود.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: جلسه هفته دفاع مقدس با حضور 48 دستگاه و 22 فرمانداری در تاریخ 1/6/94 در سالن شماره یک استانداری تشکیل گردیده که 17 مصوبه به تصویب رسیده که در هفته دفاع مقدس شاهد اجرای آن خواهیم بود.

وی اذعان داشت: طبق پیش بینی های صورت گرفته امسال بیش از 4500 برنامه در سراسر استان انجام می شود که می توان از جمله برنامه های اجرایی در این هفته به بازدید استاندار، مسئولین دستگاه های اجرایی و پیشکسوتان دفاع مقدس از باغ موزه، برگزاری صبحگاه مشترک در تاریخ 31/6/94 به میزبانی سپاه نواحی، تجلیل از سربازان وظیفه استان توسط نیروهای مسلح در تاریخ 1/7/94، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، غبارروبی و عطراشانی مزار شهدای سراسر استان در تاریخ 2/7/94، سخنرانی قبل از خطبه توسط فرماندهان دفاع مقدس در تاریخ 3/7/94، رزمایش پدافند غیرعامل در میاندورود و اجرای تئاتر دفاع مقدس توسط بسیج هنرمندان در تاریخ 4/7/94، برگزاری همایش ویژه بسیج و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای روستای تارسی کلای قائمشهر ئر تاریخ 5/7/94، اجرای تلاوت نور در بیش از هزار مسجد، افتتاح کتابخانه در 17 کانون فرهنگی هنری مساجد استان، گردهمایی بسیجیان ساری در حسینیه عاشقان کربلا بعد از نماز مغرب و عشاء در تاریخ 6/7/94، مراسم ویژه تجلیل از ایثارگران و رزمندگان جهاد کشاورزی ساعت 9 صبح در این سازمان، برگزاری یادواره 338 شهید کربلای4 و شهدای غواص و خط شکن در روستای بیشه سر بابل، برگزاری همایش زن و دفاع با حضور خانواده های شهدای ترور، غواص و مدافع حرم در تاریخ 12/7/94 اشاره کرد.

وی گفت: از دیگر برنامه های این هفته می توان به توزیع رایگان 5000 جلد کتاب با عنوان دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی با رویکرد دفاع مقدس، پخش و نقد فیلم دفاع مقدس در دانشگاه ها، نواختن زنگ مقاومت در یکی از مدارس دخترانه مرکز استان، برگزاری ایستگاه صلواتی توسط شهرداری های استان، اجرای برنامه زنده تلویزیونی با عنوان « بلد عشق» به مدت هشت شب، تهیه و تولید مستند دفاع مقدس و اجرای 80 برنامه از صدا و سیمای مرکز استان و برگزاری همایش بصیرتی نیز اشاره کرد.

سردار ملکی در پایان از رونمایی 14 کتاب با موضوع دفاع مقدس و آرم نشر «سرو سرخ» خبر داد و افزود: این رونمایی با حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روز 5 مهر در همایش بزرگ پیشکسوتان دفاع مقدس استان در سالن همایش اردوگاه کمیته امداد شهرستان فریدونکنار انجام خواهد شد.

سردار ملکی همچنین از رونمایی کتاب «چشم لشکر» تاریخ شفاهی سردار علی اکبرپاشا مسئول وقت اطلاعات عملیات لشکر 25 کربلای مازندران خبر داد و گفت: این مراسم در روز جمعه 3/7/94 در مصلای شهرستان نوشهر انجام خواهد شد

وی از مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در روز 5 مهر همزمان با سالروز عملیات ثامن الائمه در ساری خبر داد و گفت: ساعت تشییع این دو شهید گمنام سالهای دفاع مقدس ساعت 9 صبح از مسجد جامع ساری به سمت میدان شهدا خواهد بود و پیکرهای پاک دو شهید گمنام پس از آن به مرکز آموزشی فنی و حرفه ای 22 بهمن ساری انتقال پیدا خواهند کرد و در این مکان خاکسپاری خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار