مدیر عملیات پزشکی حج گفت:

"مدیریت بحران"، چیزی که در مِنا کیمیا بود‌

مدیر عملیات پزشکی حج یکی از عوامل موثر بر بحران‌هایی مثل حادثه منا را ، تداخل مدیریت‌ها و نیز ناهمگونی دیدگاه ها در ارزیابی بحران دانست و گفت: نتیجه این تداخل‌ها‌، نرسیدن به یک اتحاد و همبستگی در نحوه مدیریت بر بحران خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۷۴۰۱۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیرحسن کولیوند با اشاره به نبود یک اتحاد و همبستگی در نحوه مدیریت بر بحران مراسم رمی جمرات و مِنا  گفت: تعادل ما بین نیازمندی‌ها و توانمندی‌های موجود در یک سیستم بنا بر هر دلیلی برهم بخورد، سیستم نیز دچار بحران می‌شود.

وی با اعلام این مطلب که هرگاه سخن از مدیریت بحران به میان می‌آید قبل از هر چیز عمل گرایی و اجرایی بودن در ذهن متبلور می‌شود، گفت: در منا تنها نکته ای که در این بحران یا به تعبیر درست‌تر فاجعه انسانی نمود عینی نداشت همین موضوع بود.

کولیوند همچنین گفت: در مدیریت بحران اگر تعریفی دقیق از بحران به‌طور جامع در بین تمامی دست اندرکاران ارائه نشود هیچگاه قادر نخواهیم بود که به طور قاطع بگوئیم بحران، مدیریت خواهد شد.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بر نبود مدیریت واحد و یکپارچه و عدم اجازه سعودی‌ها در یاری رساندن توسط تیم‌های امدادی سایر کشورها مانند ایران را عامل اصلی این رویداد دانست و گفت: چنانچه سعودی‌ها اجازه دخالت و یا کمک به سایر تیم‌های امدادی می‌دادند قطعاً و یقینا تعداد تلفات این رویداد خونین بسیار کمتر از تعداد فعلی بود.

ارسال نظرات