سخنگوی وزارت بهداشت:

احتمال شکایت ایران از عربستان به مراجع بین‌المللی

سخنگوی وزارت بهداشت از احتمال شکایت ایران از عربستان به Who، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل خبر داد و نسبت به عدم صدور ویزای عربستان برای وزیر بهداشت انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۵۷۴۰۳۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایرج حریرچی  گفت: وزارت بهداشت در عربستان از طریق مرکز پزشکی، بعثه و سازمان حج و زیارت مراتب نارضایتی خود را از برخوردها با مجروحان ایرانی به طرف سعودی انعکاس داده است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در حال بررسی ابعاد لازم برای طرح احتمالی شکایت از عربستان است، گفت: این شکایت می‌تواند در سازمان جهانی بهداشت، سازمان کنفرانس اسلامی یا سازمان ملل مطرح شود.

وی تأکید کرد: این شکایت بیشتر به علت کوتاهی‌های انجام شده صورت می‌گیرد.

حریرچی خاطر نشان کرد: واقعیت این است که سیستم بهداشت و درمان عربستان همکاری مناسبی با ایران ندارد.

وی یادآور شد: متأسفانه دولت عربستان برای وزیر بهداشت و رئیس جمعیت هلال احمر که به هدف نظارت بر درمان مجروحان ایرانی قصد سفر به عربستان داشتند، ویزا صادر نکرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با انتقاد از این نوع برخوردهای آل سعود گفت: هلال احمر یک نهاد با فعالیت‌های بشردوستانه است که متأسفانه برای آنها هم ویزا صادر نشده است.

وی تأکید کرد: درخواست ویزای وزیر بهداشت در همان ساعات اولیه وقوع حادثه به سفارت عربستان داده شده بود.

حریرچی خاطرنشان کرد: سال 66 که فاجعه مکه رخ داد و عده ای از هموطنان مجروح و شهید شدند، آقای هاشمی مسئولیت رسیدگی به وضعیت مجروحان و شهدا را داشتند و این درخواست سفر به عربستان هم بیشتر به علت تجربه سال 66 صورت گرفت.

وی افزود: حضور وزیر بهداشت هم از جایگاه حقوقی و هم از جایگاه حقیقی به علت تجربه سال 66، بسیار مفید واقع می‌شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار