خبرهای داغ:
استاندار قزوين:

برگزاري نمايشگاه عكس، ابتكار جديد بنياد در ترويج فرهنگ ايثار است

برگزاري نمايشگاه عكس قاب سرخ، ابتكار جديد و ايده نويي از سوي مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و معرفي سيره شهدا به آحاد جامعه است.
کد خبر: ۸۵۷۴۰۶۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از ايثار واحد قزوين، مرتضي روزبه، استاندار قزوين در مراسم افتتاح نمايشگاه عكس قاب سرخ برگزار شد، گفت: برگزاري نمايشگاه عكس قاب سرخ، ابتكار جديد و ايده نويي از سوي مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران است تا مردم را بيشتر با فرهنگ ايثار و شهادت و سيره شهدا آشنا كنند.


وي با اشاره به اينكه نمايشگاه فوق با موضوع تصاويري از گلزار شهدا برگزار شده است، افزود: عكاسان با نگاه‌هاي مختلف از اين گلزارها عكسبرداري كردند كه با نمايش گذاشتن آثار آنها، نقش بسزايي در تقويت ارتباط مردم با شهدا دارد.


استاندار قزوين با بيان اينكه اماكن مقدسه در ايران بي‌شمار است، گفت: گلزار شهدا از جمله اين مكان‌هاست، كه آحاد جامعه بايد نگاه عميق و ديني به اين موضوع داشته باشند.


وي با اشاره به اينكه شهدا كارهاي بزرگي را مي‌توانند براي ما انجام بدهند، افزود: در بسياري از مواردي كه امورات زندگي ما است، مردم مي‌توانند با توسل به شهدا و رفتن به زيارت آنها حاجات خود را بگيرند، و در صحت اين مطلب نبايد هيچ شكي كرد.


روزبه با اشاره به اينكه شهدا نام‌دار و گمنام جايگاه والايي نزد خداوند دارند، گفت: مزار آنان سرمايه‌ عظيمي براي كشور به شمار مي‌آيد كه آحاد جامعه بايد از اين سرمايه به نحو مطلوبي در سبك زندگي خود استفاده كنند.


استاندار قزوين افزود: هر چقدر نسبت به شهدا كوتاهي كنيم، معضلات اجتماعي بيشتر به سراغ مردم جامعه مي‌آيد، به همين دليل براي كاهش اين آسيب‌ها بايد بيشتر به سيره شهدا و شناساندن آنها به آحاد جامعه تلاش كرد.


وي با اشاره به اينكه خيلي از افراد جامعه با حضور بر مزار شهدا، ارتباط عاطفي با آنها برقرار مي‌كنند، گفت: عكاسان با به تصوير كشاندن اين صحنه‌ها مي‌توانند ارتباط معنوي آحاد جامعه با شهدا را تقويت كنند.
روزبه با اشاره به اينكه اگر حضور بر مزار شهدا به عنوان يك رويه روزمره زندگي تبديل شود، مرتكب اشتباه بزرگي شديم، گفت: رفتن به قبور آنها بايد براي مردم طراوت و تازگي داشته باشد، به همين دليل ما بايد به لحاظ فرهنگي و ارزشي خيلي كار كنيم تا بتوانيم توجه آحاد جامعه را به اين مكان‌هاي مقدس ارتقا بدهيم.
استاندار قزوين افزود: همچنين ما بايد در حفظ و نگهداري گلزار شهدا دقت و اهتمام وي‍ژه‌اي داشته باشيم تا مزار شهدا الهام بخش نسل‌هاي آينده باشد  


وي گفت: برخي از افراد جامعه براي گرفتن حاجت به اماكن مقدسه كه همه آنها ارزشمند و قابل احترام است، به نقاط دور مي‌روند در حالي كه اگر بر سر مزار انسان‌هاي وارسته و عالم از جمله شهدا بروند مي‌تواند حاجات خود را بگيرند.


روزبه با اشاره به اينكه يكي از خصلت‌هاي گذشت زمان، غفلت و فراموشي است كه براي جلوگيري از اين آسيب، بايد بيشتر كار فرهنگي كنيم، افزود: با بهره‌گيري از امكاناتي بايد خاطرات دفاع مقدس را از سينه‌هاي والدين شهدا استخراج كنيم كه انجام اين كار با ارزش، گنجينه ارزشمندي به شمار مي‌آيد.


استاندار قزوين با بيان اينكه كراماتي كه از شهداي ما برخاسته شده بسيار زياد است كه بايد آنها را در ابعاد مختلف به مردم اطلاع‌رساني كرد تا بيشتر با شهدا آشنا شوند، گفت: انجام اين حركت در جامعه يك كار فرهنگي، ارزشي و اثرگذار است تا گلزار شهدا را به يك مكان الهام بخش و سرشار از معنويت تبديل كنيم.
وي با اشاره به اينكه مزار شهدای قزوین تاريخ جنگ است، خاطرنشان كرد: با آغاز جنگ ناجوانمردانه عراق عليه ايران، مسئولان قزويني آن زمان با نگاه عميقي كه داشتند با برنامه‌ريزي، شهداي دفاع مقدس را به ترتيب عمليات در گلزار شهداي قزوين دفن كردند به طوري كه با قدم زدن در اين مزار مي‌توانيم بر تاريخ جنگ تحميلي مرور كنيم.


گفتني است: نمایشگاه عکس قاب سرخ با حضور جمعی از فرهیختگان، هنرمندان و مدیران استان در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين افتتاح شد كه تا 14 مهر ماه جاری، همه روزه از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 آماده‌ی بازدید علاقمندان است.

 

 

1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار