یک ساعت و نیم تا شش ساعت اول، زمان طلایی درمان سکته قلبی

بیماران دچار آنفارکتوس قلبی در صورتی که یک ساعت و نیم اول تا شش ساعت اول به مراکز درمانی مجهز رسانده شوند درمان می شوند.
کد خبر: ۸۵۷۴۰۶۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،   دکتر مسعود قاسمی رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در افتتاحیه هفدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق با بیان اینکه مقالات ارسالی به کنگره از توان علمی بالایی برخوردار هستند گفت : در کنگره امسال علاوه بر بررسی دستاوردهای چند سال اخیر در زمینه درمان‌های مدرن و پیشرفت‌های کم صورت گرفته نیز به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه حجم کنگره فقط برای مقالات نباشد تعدادی از مقالات را به صورت سخنرانی و بقیه برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شده اند افزود : از جمله موضوعات مهم مورد بررسی کنگره ، انفارکتوس قلبی است .

رئیس این کنگره با تاکید به اینکه در این کنگره روش‌های نوین و جدید ارائه خدمات به بیماران دچار آنفکتوس قلبی بررسی خواهد شد تصریح کرد : وزارت بهداشت نیز طی جلسات متعدد به ویژه طی دوسال اخیر ، آنفارکتوس حاد قلبی و درمان آنژیوپلاستی را در ساعات مناسب و ارجاع سریع به مراکز درمانی را مورد بحث قرار داده است .

وی یادآور شد : آمارها نشان می‌دهد بیماران آنفارکتوس که در زیر یک ساعت و نیم اول به امکانات بیمارستانی دسترسی پیدا می‌کنند قادر به درمان خواهند بود و این مساله از بروز حادثه‌های بعدی جلوگیری خواهد کرد؛ همچنین این امر ضمن زنده نگه داشتن بیمار از بسیاری هزینه‌‌های درمانی که به بیمار و بیمه‌ها تحمیل می‌شود جلوگیری خواهد کرد.

دکتر قاسمی با بیان اینکه درمان به موقع ، علاوه بر اینکه جان بیمار را نجات می دهد عوارض به جا مانده را حذف کرده و مخارج ناشی از آنرا کاهش می دهد که این موضوع در پانلی بررسی خواهد شد اظهار کرد: در این کنگره آماده ارایه به کارگیری روش‌های درمانی و موضوع بسیار مهم داروهای نسل جدید در درمان بیماریهای قلبی ، نارسایی قلبی ، افزایش جربی خون و همچنین مسایل تشخیصی پیشرفته  به جامعه قلب و عروق کشور هستیم. 


 

ارسال نظرات
آخرین اخبار