عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس‌جمهور در سفر خود به نیویورک افکار عمومی جهان را متوجه بی‌کفایتی و جنایات‌آل سعود کند.
کد خبر: ۸۵۷۴۲۰۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

محمدرضا محسنی ثانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی،  با اشاره به فاجعه کشتار حجاج در سرزمین منا ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه خون‌بار اظهار کرد: حقیقت این بوده که در این چند سال اخیر و به‌ویژه در چند ماه گذشته رژیم آل سعود به عنوان جانی‌ترین رژیم در حال ثبت رکورد جنایات خود در تمامی زمینه‌ها است.

وی افزود: حج امسال شاهد اتفاقات متعددی بوده، از فاجعه اخلاقی در فرودگاه جده تا سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و از سویی آتش‌سوزی در یکی از هتل‌ها و امروز نیز که شاهد فاجعه خون‌بار در سرزمین منا بوده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقات حج امسال نشان می‌دهد که آل سعود دیگر هیچ عقلانیت و مشروعیتی در ابعاد مختلف ندارد، یادآور شد: امروز آل‌سعود جنایتکار جنگی و هم جنایتکاری بی‌کفایت بوده و اوج این بی‌‌لیاقتی و بی‌کفایتی خود را در عدم حفظ جان زائران بیت‌الله‌الحرام نشان داد.

محسنی‌ثانی تاکید کرد: قوه قضائیه، دولت و به‌ویژه وزارت امور خارجه باید پیگیر این موضوع باشد و آل‌سعود موظف به پاسخگویی صحیح در برابر این حادثه خون‌بار است، ما در مجلس نیز جلسات اضطراری و به‌ویژه در کمیسیون امنیت ملی برگزار می‌کنیم تا بتوانیم نسبت به این موضوع و نحوه برخورد با آل‌سعود تصمیمات صحیح اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس سازمان ملل تصریح کرد: انتظار ما از رئیس‌جمهور است که در سفر خود به نیویورک از تریبون جهانی استفاده کرده و افکار عمومی جهان را متوجه بی‌کفایتی و جنایات‌آل سعود کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این سفر رئیس‌جمهور ظرفیت مناسبی بوده تا جهان را نسبت به چنین فجایع انسانی آگاه کرد و چه در قالب سخنرانی، چه دیدارها و چه مصاحبه‌های تلویزیونی، رئیس‌جمهور باید جامعه جهانی را نسبت به بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی عربستان سعودی آگاه کند.

محسنی ثانی همچنین گفت: به هرحال این اتفاق بسیار ناگواری را که در چنین روز مهمی برای جامعه مسلمانان جهان و به خصوص هموطنان و همشهریان گرامیمان در مجموعه شهرستان های سبزوار بزرگ و بخش ها و روستاهای تابعه اتفاق افتاده که تا این لحظه نام چند نفر از همشهریان عزیزمان نیز در شمار جان باختگان آمده است، تسلیت عرض می کنم و امیدوارم این میهمانان الهی بر سر سفره رحمت و مغفرت خداوند متعال قرار گرفته باشند و از خداوند رحمان برای همه بازماندگان این حادثه صبر و اجر جزیل خواهانم وامیدوارم خداوند شفای کاملی هم به همه مجروحین این حادثه دربار عنایت فرماید.

نماینده مردم سبزوار همچنین گفت: ان شاالله در روزهای آینده برای عرض تسلیت به صورت حضوری به دیداری تعدادی از خانواده های داغدیده حادثه صحرای منا خواهم رفت و تا پیام همدردی وکلا و خادمان مردم در خانه ملت را به مصیبت دیدگان ابراز نمایم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها