امام جمعه روداب گفت: فاجعه منا نشان داد که دولت آل سعود به هیچ عنوان لیاقت کلیدداری خانه خدا را ندارد
کد خبر: ۸۵۷۴۲۱۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام اسماعیل کیانی با اشاره به حادثه تلخ قربانی شدن حاجیان در منا اظهار داشت: این حادثه بدون شک در اثر بی تدبیری و عدم لیاقت آل سعود در برگزاری مراسم حج اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه نمی توان از حادثه منا و همچنین افتادن جرثقیل در مسجد الحرام به راحتی عبور کرد ادامه داد: تمام وقت دولتمردان سعودی به خوش گذرانی و شکم بارگی می گذرد و هیچ تدبیری به هیچ عنوان شایسته خادمی حرمین شریفین نیستند.

کیانی با بیان اینکه این حوادث در سال های قبل هم منجر به کشته شدن حجاج در سرزمین امن الهی شده است تصریح کرد: عدم توجه به جان مسلمانان و کم اهمیت بودن این مسئله در نظر حکام عربستانی سبب می شود تا این اتفاقات ناگوار هرساله باعث از دست رفتن جان حجاجی شود که با شوق زیارت پای در عربستان گذاشته اند.

امام جمعه روداب با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت عربستان که مسبب حادثه را قضا و قدر الهی دانسته بود تاکید کرد: دولت عربستان به دنبال راه فراری از افتضاحی است که به بار آورده است.

وی به اجتماع عظیم شیعه در اربعین اشاره کرد و گفت: در ناامنی عراق اجتماع بیش از پنج برابر در کربلا حضور پیدا می کنند و بدون هیچ آسیبی مراسم زیارت و عزاداری به پایان می رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها