فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت:با توجه به گستردگی بسیج در تمامی اقشار، بسیج بهترین منشا اثر برای اقدامات خوب و خداپسندانه است.
کد خبر: ۸۵۷۴۲۶۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ظهر امروز در نشست مجمع استانی بسیج در سنندج ضمن تسلیت شهادت جمعی از حجاج ایران و دیگر کشورهای اسلامی در حادثه منا و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و مجاهدت های بی نظیر در تاریخ ایران اسلامی است، دفاعی که با تقدیم هزاران شهید در این مسیر یک تحمیل جدی بر استکبار وارد شد.

وی در ادامه به یادآوری چند نکته پرداخت و گفت: یکی از انتظارات از مجمع بسیج استان تلاش در جهت جذب حداکثری است و فعالیت در زمینه های عمرانی؛سازندگی، فرهنگی و دستگیری از مستمندان است.

وی افزود: بسیج در بسیاری از موارد بویژه در کمک به همنوعان و هموطنان که نیاز باشد وارد عمل می شود و این در کنار فعالیت دیگر ارگان های دولتی است که گاهنا به منظور شخصی و سازمانی انجام می شود، اما جمع عاشق علاقمند و ولایت مدار بسیجی به همنوعان خود عشق می ورزند و دل آنها در گرو ارزش های اسلامی و دینی است.

رجبی افزود: با توجه به گستردگی بسیج در تمامی اقشار، بسیج بهترین منشا اثر برای اقدامات خوب و خداپسندانه است و بسیجیان می توانند مبانی برگزاری تمام برنامه های خوب در استان کشور باشند.

وی حوزه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از عرصه های حضور خوب بسیجیان عنوان کرد و گفت: در این حوزه نباید منتظر دستور و ابلاغیه سازمانی باشیم بلکه فعالیت در این حیطه یک وظیفه دینی برای تمامی مردم است و بسیجیان در خط مقدم این کار هستند.

فرمانده سپاه استان اظهار داشت: نخبگان و اقشار بسیج باید نسبت به مسائل حساس باشند و حتما اقدامات خوب و معروف را ترویج دهند و از عوامل و بانیان کار در جهت توسعه و تشویق نیز تقدیر و تشکر کنند.

وی با بیان اینکه مجمع بسیج و نخبگان و روحانیون سرمشق دیگر بسیجیان در جامعه هستند، گفت: با توجه به اعتمادی که مردم به این اقشار دارند انها نیز باید منشا اثر بوده و اقدامات معروف را ترویج و در کنار آن نیز با مهیا ساختن بستر برای معروفات در مقابل ضد ارزش ها نیز عکس العمل نشان دهند.

سردار رجبی ادامه داد: مجمع بسیج فرصت خوبی برای ترویج معروفات و جلوگیری از انجام حرکت های مغایر عرف و ارزش های اسلامی جامعه با زبان، بیان و شیوه خوب و هنرمندانه است و در فضای جامعه که آکنده از خوان هزاران شهید و ایثارگری هزاران مجروح و جانباز است اقدامات منکر قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه معتقد به جذب حداکثری بسیج هستیم؛ گفت: اما در این جذب نباید کیفیت فدای کمیت شده و در واقع جذب هر فردی فقط برای بالا بردن آمار قابل قبول نیست بلکه باید افرادی در طراز ارزش های اسلامی و با روحیه بسیجی باشند.

سردار رجبی خاطر نشان کرد: در حوزه کار بسیج در کنار جذب و سازماندهی آموزش اقشار بسیج نیز بسیار مهم است و ما مفتخریم که بهترین نیروها و نخبگان از اساتید، روحانیون در شجره طیبه بسیج حضور دارند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان به انتظارات از مجمع بسیج استان اشاره کرد و گفت: هوشیاری به روز بودن؛ حضوری فعال و آمادگی ذهنی داشتن در کنار آن آگاهی به آسیب ها و معظلات جامعه و دشمن شناسی از جمله این موارد است که باید به آن اهتمام ویژه ای داشت
ارسال نظرات