همایش یاد یاران 2 با حضور رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با سخنرای سردارشعبانی معاون سیاسی ناجا در مسجد جامع شهر شیرگاه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۷۴۲۸۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸



خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه شمالی این مراسم با حضور آحاد بسیجیان، مسئولین ادارات و نهاد ها و فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی برگزار گردید.

سردار شعبانی معاون سیاسی ناجا طی سخنانی ضمن گرامیداشت دلاورمردی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، همایش یاد یاران و گرامیداشت هفته دفاع مقدس را پاسداشت روحیه خستگی ناپذیری ایثارگران، و پاسداشت فداکاری شهیدان و همه آنهایی که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تلاش کردند دانست.

وی در ادامه افزود: تجلیل یک فلسفه است، تجلیل دفاع مقدس برگرفته از تحلیل آن است، اینکه بدانیم این جنگ هشت ساله چطور بر ملت ما تحمیل شد و تبدیل به دفاع مقدس و گفتمان ملی شد. هر کس به نوعی در این گفتمان ملی شریک است، از آن مادرو پدری که همه هستی خود را فدای دفاع از مرز و بوم خود نموده تا آن معلم ، بنا و کارگری که هر کدام به نوبه خود در این دفاع نقشی را ایفا نمودند.

سردار شعبانی در ادامه تحلیل دفاع مقدس ادامه داد: در جنگ هشت ساله ما فقط با عراق نمی جنگیدیم بلکه تمام دنیای استکبار برای کمک به دشمن دست به دست هم داده بودند ولی در مقابل اراده ملی این مردم ناتوان ماندند همین باعث شد که جنگ ما نقطه عطفی در تاریخ ایران شد و همین استقامت باعث شد که امروز آمریکا، اسرائیل و داعش جرئت نمی کنند به خاک کشورمان حمله کنند.

شعبانی گفت: این ملت در دوران دفاع مقدس درس استقامت را از ابوالفضل و علی اکبر(ع) یاد گرفتند و درس استکبار ستیزی را از استقامت امام حسین (ع) در کربلا آموختند و همین روحیه استقامت ملت ایران بود که تا اکنون این انقلاب را ثابت قدم نگه داشته است.

معاون سیاسی ناجا در پاسخ به این سوال که چرا دفاع مقدس ما شکل گرفت؟ اظهار داشت: در همان زمان ها بود که دشمن بعد از انقلاب غائله گنبد را به راه انداخت، بعد کردستان و همین طور در مرزها با تحریک اقوام سعی می کردند به نوعی به این انقلاب نوپا ضربه وارد نمایند و فکر می کردند می توانند ایران را ضعیف کنند ولی نتوانستند، بعد هجوم همه جانبه خود را به مرزها امتحان کردند ولی به حول و قوه الهی همین روحیه استقامت ملت ایران باعث شد که باز هم ناکام ماندند و ایران امروز به ادعای دوست و دشمن به یک قدرت در منطقه تبدیل شده است و از همین رو است که امام (ره) فرمودند: ما در سایه جنگ انقلاب خود را به دیگر کشور ها صادر کردیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها