مدرس حوزه دانشگاه علوم پزشکی و محقق:
نمایشگاه دفاع مقدس سبک زندگی و سبک مدیریت انسانی جنگ را به نسل جدید منتقل می کند.
کد خبر: ۸۵۷۴۳۰۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

حمید علی نسب، مدرس حوزه دانشگاه علوم پزشکی و محقق در گفتگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل، انتقال یاد و خاطرات دفاع مقدس به نسل جوان را امری مهم دانست و گفت: یکی از وظایف نهادهای حکومتی انتقال تلاشها و مجاهدتهای رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس را به نسل بعد منتقل نمایند. چرا که نسل جدید درک صحیح از زمان انقلاب و جنگ ندارند و نمی دانند که در آن زمان سبک زندگی و سبک مدیریت و باورهای کلان و ارتباطات انسانی چه حال و هوایی داشته است و رزمندگان ما با چه امکاناتی در مقابل دنیا ایستادند. نسل جدید به درستی شاید نمی داند که فضای معنوی که در جبهه ها حاکم بوده چه فضای خوبی بوده است.

بنابراین بازسازی آن فضا و آماده کردن آن برای ارتباط نسل جدید با آن فضا بسیار ضروری است. بنده هر سال از این نمایشگاه دیدار می کنم و وقتی دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم را می بینم برخود وظیفه می دانم از برگزارکنندگان تشکر کنم چرا که زمینه آشنایی فرزندانمان با افتخارات جوانان دیگر در آن سالها را فراهم می کنند.

استاد دانشگاه های محقق و علوم پزشکی اردبیل در ارتباط با حادثه منا نیز گفت: به نظر من این اتفاق ناشی از جنگ قدرت و هوای نفسانی است و انشاء الله این حادثه زمینه رسوایی آل سعود است و مطمئنم انشاء الله مسلمانان نمی گذارند این خونها پایمال شود. ولی از طرف دیگر من به حال افرادی که در این حادثه و در سرزمین منا از دنیا رفتند غبطه می خورم که بعد از احرام و پاک و طاهر به ملاقات معبود خویش شتافتند.

ارسال نظرات