خبرهای داغ:
به گزارش بسیج؛

رنج بی‎عدالتی در کوچه‎های عدالت

اینجا گرگان است شهر دارالمومنین اما کوچه‎های خیابان ولی عصر که به نام امام زمان(عج) مزین شده است حرمت حجاب را شکسته است.
کد خبر: ۸۵۷۴۳۵۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، میدان ولی عصر و کوچههای عدالت امروز پرسگاه جوانانی شده که هنوز شخصیت خود را پیدا نکردند.

این روزها وصایای شهدا که به خواهران خود توصیه میکردند که خواهرم سلاح حجاب و سنگر چادر خود را رها نکن در این خیابانها برای برخی از افراد فراموش شده است و عفت هدف تهاجم فرهنگی شده که چند قدم یکبار نگاهی ، جوانی را به گناه میکشاند.

بلی اینجا گرگان است شهر دارالمومنین اما کوچههای ولی عصر که به نام امام زمان(عج) مزین شده است حرمت حجاب را شکسته است.

اما در این فضا در عدالت چهل و یکم جمعه شب بنری غریب فضای دیگری را ایجاد کرده بود که گه گاهی نگاهی را به خود جلب میکرد و یا دلی را به درد میآورد.

قسمتی از وصیت شهید احمد پناهیان که به خواهران دینی خود توصیه کرده بود که حجاب شما سنگری است آغشته به خون من که اگر آن را حفظ نکنید به خون من خیانت کردهاید.

بیحجابی موضوعی است که دل اهالی مردم عدالت را به درد آورده است و مهمانی خیلی از رفتارها و فرهنگهای غلط در این کوچهها باعث شده که کانون خانواده در این منطقه بحران زده بلرزد و یا گهگاهی فرو بریزد.

حجت الاسلام اسفندیاری پیشنماز و روحانی مسجد حسینی در سازمان آب در این خصوص و در گفتگو با بسیج با بیان اینکه کمکاری ، امر به معروف و نهی از منکر نکردن ما باعث شده که خواهران ما امروز مسیر را اشتباه بروند، افزود: وقتی کودکی اشتباه میکند پدر و مادر به آن تذکر میدهند و اگر باز متوجه آن نشد شاید پشت دست کودک خود نیز بزند و ما برای اینکه حرمت خود را نگهداری کنیم باید دوباره به تربیت خود فکر کنیم.

وی تصریح کرد: نصب بنرها با روایت و وصایا شهدا بشارت دهنده است و باید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

این روحانی با بیان اینکه شاید در نگاه نخست جملات این بنرها سنگین باشد اما قطعا تاثیرگذاری خود را خواهد داشت، افزود: عدالت برای شهدا این است که هر یک از ما خانوادهای داریم و حداقل وظیفه ما این است که با حجاب آشتی دهیم و ما وظیفه خود را به خوبی انجام ندادیم.

روح الله مهری یکی از معتمدین محل در این خصوص خاطرنشان کرد: اتفاقی که امروز در خیابان ولی عصر و کوچههای عدالت میافتد نا خوشایند این نام و شهر مذهبی دارالمومنین گرگان است.

وی تصریح کرد: مدلهای مختلف غربی برای نخستین بار درخیابان ولی عصر نمود و نمایش پیدا میکند و این فاجعه آن بسیار بزرگ شده که دیگر قابل چشم پوشی نیست.

این معتمد محل یادآور شد: امشب در یادواره شهدا سعی کردیم با برگزاری نمایشگاه فرهنگی و نصب بنرهای شهدا فضای دیگری به این منطقه بدهیم و قطعا شهدا در این مسیر ما را کمک خواهند کرد.

بتول مهری مادر سه فرزند است که در این منطقه زندگی می کند بیحجابی را تهدیدی برای بنیان خانواده میداند و در گفتگو با بسیج با بیان اینکه نام دارالمومنین برای این شهر دیگر زیبنده نیست، گفت: هر روز ما دل امام زمان (عج) را در خیابانهای ولی عصر شهر گرگان ریش میکنیم و هر روز از دختر خانمها در این منطقه از حجاب فاصله میگیرند.

وی تصریح کرد: دختران ما امروز تصور میکنند که با حجاب بودن باعث میشود که از تمدن دور شوند و متاسفانه فرهنگ غرب بر خواهران و خانمهای ما چیره شده است.

مهری با بیان اینکه برخی خانمها در هیئتهای مذهبی برای ابراز ارادت به امام حسین(ع) با بدترین وضعیت حضور پیدا میکنند و این موضوع با فرهنگ عاشورا هیچ سنخیتی ندارد، افزود: ما باید در محرم به اهداف امام حسین(ع) نزدیک شویم اما مظلومیت امام حسین(ع) هنوز وجود دارد و این موضوعاتی است که دل مومنین جهان را به درد میآورد.

این معتمد محل با بیان اینکه امروز رسانهها اقدامات زیادی برای اشاعه فرهنگ حجاب انجام میدهند و همه به اهمیت حجاب واقف هستند، ابراز داشت: متاسفانه مسئولان نسبت به حجاب کم تلاش هستند و باید روحیه دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس احیاء شود.

مهری با بیان اینکه وضعیت حجاب در حال برگشت به دوران پهلوی است، خاطرنشان کرد: بیحجابی تنها منوط به دین اسلام نیست و خداوند در همه ادیان الهی به حجاب توصیه کرده است و متاسفانه خحاب آسیبهای خود را زده است و امروز جوانان ما سلامت روحی ندارد.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز بسیار وحشتناک شده است، افزود: امروز از حضور پسر و دخترم در جامعه میترسم چرا که بستر جامعه برای زندگی اسلامی محیاء نیست.

داود خاندوزی

انتهای پیام


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار