مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دانشجویی:
روح و جسم دو مقوله ی جدا هستند و با هم فرق دارند و در حالتی که روح لذت می برد جسم اذیت می شود و بالعکس و خوش به حال کسی که حتی با اذیت شدن جسم باعث لذت روحی شود.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۴۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید سیاح، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دانشجویی در نمایشگاه رزمی فرهنگی خیبر درمورد اخلاق و راهبرد های اسلامی در ورزش در جمع مسئولین و خبرنگاران گفت: خداوند به انسان علاوه بر جسم، روح عطا کرده و این امتیاز ویژه ای است که باعث تفاوت میان انسان و سایر موجودات می شود و با این شرایط انسان می تواند به درجات والایی برسد و نبود هر یک از آن ها باعث نقص در وجود آدمی می شود.

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اشاره کرد و گفت: پیامبر در معراج ملائکه ای را دید که نصف بدنش از برف و نصف دیگرش از آتش بود و نه آن آتش توان آب کردن برف را داشت و نه آن برف توان خاموش کردن آتش را داشت. با شنیدن این حیدث پیامبر به آن پی میبریم که روح و جسم دو مقوله ی جدا هستند و با هم فرق دارند و در حالتی که روح لذت می برد جسم اذیت می شود و بالعکس و خوش به حال کسی که حتی با اذیت شدن جسم باعث لذت روحی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولیه فقیه در ناحیه دانشجویی امام علی (ع) را ابهترین الگو برای جوانان ورزشکار معرفی کرد و افزود: امام علی (ع) حتی در 25سالی که خانه نشین شد بیکار نماندند و در این مدت 24تا قنات حفر کرند و وقف یتیمان کردند.

سید سیاح در کنار ورزش به غلبه بر هواهای نفسانی تاکید کرد و ادامه داد: روزی پیامبر جوانانی را دید که سنگ هایی را برداشته و بر زمین می گذارند، حضرت دلیل کار آن ها را جویا شد و با جواب اینکه در حال مسابقه و زور آزمایی هستیم فرموند: خیلی خوب است که به ورزش اهمییت می دهید اما اگر می خواهید مقدار قدرت و زور خود را بسنجید به روح خود بنگرید و هر کس که بتواند از نفسیات خود جلوگیری کند توانا تر از بقیه است.

وی در پایان سخنان خود گفت: تن پروری چیز بدی نیست و با آنچه که ما فکر میکنیم فرق دارد، اگر تن پروری در راه اسلام و خدا باشد بهترین کار است و کسی مخالف آن نیست ولی اگر بدون قدرت روحی باشد ارزشی ندارد.

ارسال نظرات