با شهادت بیش از 160 نفر از هم وطنانمان در حال انجام مناسک حج در حادثه فجیع منا، مجلس ترحیمی در تفت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۶۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از صبح تفت: در پی وقوع حادثه فجیع منا و کشته و زخمی شدن هزاران مسلمان در حال انجام مناسک حج، از طرف حجت الاسلام غفوری، امام جمعه تفت، مراسم ترحیمی برای شهدای حج در مصلی قدس این شهر برگزار شد.

رییس حوزه علمیه براداران تفت در این مراسم با اشاره به آیه «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله»، پیام رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در پیام خود فاجعه‌ی «منا» را اندوهی بزرگ در جهان اسلام دانستند.

حجت الاسلام زارع، افزود: وهابیون با بی تدبیری و بی کفایتی خود عید مسلمانان را به عزا تبدیل کردند؛ این بار اول نیست که عربستان با چنین فجایعی به حاجیان ضربه می زند.

وی با بیان اینکه عربستان برای مدیریت حج کفایت ندارد، اذعان داشت: کشورهای اسلامی باید برای مدیریت حج برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.

گفتنی است این مراسم امشب(شنبه) در مصلی قدس شهر تفت با حضور امام جمعه، فرماندار، جانشین ناحیه بسیج تفت و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

در حج امسال حوادث مختلفی چون سقوط بالابر در مسجدالحرام، محبوس شدن حجاج در قطار، آتش گرفتن چادرهای صحرای عرفات و محصور کردن حجاج در منا رخ داد که به کشته و زخمی شدن هزاران نفر انجامید.

در پی شهادت بیش از 150 نفر از ایرانیانی که در مناسک حج حضور داشتند، در کشور سه روز عزای عمومی اعلام شد.



ارسال نظرات