خبرهای داغ:
رئیس انجمن صنفی گردشگری فارس خبر داد

افزایش هتل‌های فارس به 71 واحد

رئیس انجمن صنفی گردشگری فارس گفت: در 25 ماهه اخیر با احداث هفت هتل جدید تعداد هتل‌های این استان به 71 واحد افزایش‌ یافته و 19 واحد دیگر نیز در دست احداث است.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۸۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از شیراز، امیر سبوکی امشب در آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری در سخنانی اظهار داشت: وجود بیش از یک‌هزار و 37 مهمان‌پذیر که 119 واحد آن در شیراز مشغول فعالیت است و نیز 9 هزار تخت، فارس را بعد از خراسان رضوی در زمینه جذب گردشگر در رتبه برتر قرار داده است.

سبوکی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری بعد از نفت و خودروسازی در رتبه سوم قرار گرفته که ازجمله آثار مهم اقتصادی آن رشد سریع اشتغال‌زایی بوده که از اهمیت بسزایی در جامعه برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پراکندِگی و دایره سریع اشتغال‌زایی در حوزه صنعت گردشگری در هیچ‌کدام از صنایع دیگر قابل تصور نیست، افزود: شعار امسال سازمان گردشگری «یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت شغلی» است که اثر مثبت در رشد و شکوفایی زیرساخت‌های عمرانی را به وجود می‌آورد.

رئیس انجمن صنفی گردشگری استان فارس خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، تورهای آموزشی در خارج از کشور که به‌زودی در امارات متحده عربی صورت می‌گیرد و نیز حضور پررنگ در ارائه تسهیلات نوروزی، این استان را در جایگاه بالایی قرار داده است.

سبوکی تصریح کرد: ایجاد بالاترین میزان ارزش‌افزوده مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری برروی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاثیر می‌گذارد و در این راستا با درک صحیح صنعت هزاره سوم و با فراهم کردن زیرساخت‌ها سالانه شاهد ورود 35 میلیون گردشگر به کشور ترکیه هستیم.

وی بیان داشت: پس از روی کار آمدن دولت جدید و با توجه به سیاست‌های تنش‌زدایی و ایجاد روابط سازنده با جهانیان، نگاه دیگر کشورها به ایران اسلامی متمایز شده و نیز تأکید رئیس‌جمهور در ایام انتخابات بر مقوله گردشگری، به گفته رسانه‌های معتبر جهانی، ایران در زمینه گردشگری در سال‌های اخیر رشد فراوان داشته است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار