خبرهای داغ:

اعزام ۲۴۰ دانشجو به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی بسیج شهید چمران شیراز

مسئول بسیج سازندگی دفتر بسیج دانشجویی شهید چمران شیراز از بسیج از فعالیت ۶ گروه جهادی فعال در این دفتر خبر داد و گفت: تابستان امسال بیش از ۲۴۰ نفر در قالب این گروه‌ها به مناطق محروم اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۹۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، میلاد بصیرت، مسئول بسیج سازندگی دفتر بسیج دانشجویی شهید چمران شیراز  در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی این ناحیه از بسیج از فعالیت 6 گروه جهادی فعال در این دفتر خبر داد و گفت: تابستان امسال بیش از 240 نفر در قالب این گروه‌ها به مناطق محروم اعزام شدند.

وی گفت: مدیران جهادی نخبگان هستند که با اراده‌های آهنین می‌کوشند با برگزاری اردوهای جهادی پیام‌رسانی فرهنگی و محرومیت‌زدایی را تحقق بخشند.

مسئول سازندگی دفتر بسیج دانشجویی شهید چمران شیراز افزود: در راستای دستیابی به این آرمان مقدس اهدافی میانی مثل تربیت مدیران کارآمد برای نظام اسلامی تحقق می‌یابد.

بصیرت  با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده اردوهای جهادی، همه مسئولان و نیروها باید تلاش کنند، بر پیوند تنگاتنگ آرمان بلند اردوهای جهادی با عرصه فرهنگی تاکید کرد و افزود: برای شکل‌گیری این جریان‌سازی عمومی باید موجی ازمطالبه عدالت و معنویت در جامعه ایجاد شود و احساس نیاز مردم نیز اهمیت زیادی دارد.

مسئول سازندگی دفتر بسیج دانشجویی شهید چمران شیراز یکی از اهداف اردوهای جهادی دانشجویی را کادرسازی برای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دانشجویان در اردوهای جهادی، فرهنگ کار جمعی و جهادی را تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به ترسیم مسیر حرکت گروه‌های جهادی دانشجویی گفت: خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی، درمان ومحیط زیست، کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیز داری، بهسازی، مرمت و زیباسازی مدارس و مساجد، بهداشت، آموزش و مشاوره تحصیلی پژوهشی، عمران و آبادسازی از عرصه‌های مهم اردوهای جهادی دانشجویی بوده است.

بصیرت، مهم‌ترین رویکرد اردوهای جهادی گروه‌های دفتر  بسیج دانشجویی شهید چمران شیراز در سال 94 را، پرداختن به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ برشمرد و اضافه کرد: این رویکردها در قالب‌هایی مثل فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی در دانشگاه و منطقه هدف، آموزش و مطالبه‌گری در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی دنبال می‌شود که برای فرهنگ‌سازی فرهنگ و اقتصاد، گروه جهادی ظرفیت‌های منطقه هدف را شناسائی و شروع به توانمندسازی افراد می‌کند تا از ظرفیت‌های درونی برای ایجاد اشتغال و تغییر فرهنگ  پایدار استفاده کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار