برگزاری کارگاه هنرهای تجسمی با محوریت دفاع مقدس در خمین

همزمان با هفته دفاع مقدس کارگاه هنرهای تجسمی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین با محوریت دفاع مقدس در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۴۵۰۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
همزمان با هفته دفاع مقدس کارگاه هنرهای تجسمی با موضوع دفاع مقدس، در رشته‌های نقاشی و طراحی پوستر امروز، پنجم مهرماه درنگارخانه آفتاب شهرستان خمین برگزار شد.

مریم‌السادات حسینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: حضور در این کارگاه شرط سنی ندارد و تمام هنرمندان و علاقمندان به هنر می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این اداره برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است، زبان هنر، زبان نمادین در قالب شکل، طرح، نقش، تصویر و آواست، هنر بخش عظیم وگسترده‌ای از تاریخ وجغرافیای بشر را در قلمرو حضور خود درآورده است و هنر باید جزئی از مسائل اجتماعی باشد.

این مقام مسئول مهمترین هدف و پیام هنر اسلامی را تأکید بر ویژگی‌های اخلاقی دانست و افزود: پدیدآورندگان آثار هنری برای خلق و ایجاد هر اثری آداب و اصول خاص معنوی در دستور کار خود دارند که این آداب و روش‌ها موجب تهذیب و تزکیه نفس و باعث تعالی روح و در نتیجه زیبایی و تأثیرگذاری خارجی آن اثر هنری می‌گردد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین با اشاره به رهبری الهی و پیامبرگونه امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس گفت: این رهبری و ایمان رزمندگان و شهدا مهمترین عامل ایستادگی جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل و بهترین پشتوانه در طول جنگ بود.

حسینی در پایان اضافه کرد: نسل جوان باید با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند، اگرچه جنگ تحمیلی تمام شده اما دشمنان این بار از طریق تهاجم فرهنگی قصد ضربه و تخریب آرمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی را دارند.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار