دبیر شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه اراک گفت: نقش دانشجویان و اصحاب علم واندیشه در اقتصاد مقاومتی، توسعه کشور و افزایش بهره وری باید برجسته سازی شود.
کد خبر: ۸۵۷۴۵۲۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
امیر دریابان علی شمخانی عصر یکشنبه در همایش دفاع مقدس و دانشگاه در جمع دانشجویان دانشگاه اراک افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه تاثیرگذار و حیاتی کشور می تواند وضعیت اشتغال جوانان جویای کار را بهبود ببخشد.
وی اضافه کرد: در طول 20 سال گذشته تاکیدات مقام معظم رهبری بر علم و علم خواهی در کشور برجسته است و مقابله با سیاسی کاری در محیط های علمی و دانشگاهی باید مبتنی بر راهبرد باشد و دانشگاه به عنوان موتور محرکه علم باید پیشگام باشد.
وی، نیروهای جوان را ظرفیت های درونی کشور دانست و اظهار کرد: دانشجویان مدیریت آینده ایران اسلامی را به عهده می گیرند و باید کشور را به سوی رشد و توسعه هدایت کنند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هیچ فرد یا گروهی در دوران جنگ در کشور وجود نداشت که به دلیل نوع نگاه، سلیقه شخصی و نگرش از خدمت در جنگ معذور باشد.
شمخانی اظهار کرد: در برگیرندگی یکی از خصلت های مثبت و حیاتی دوران جنگ بود که همین ایده منجر به شکست صدام و حامیان وی شد.
وی با یادآوری پایداری گفتمان انقلاب اسلامی در کشور و منطقه افزود: امروز داعش تصویری از اسلام ترسیم می کند که در تضاد با گفتمان انقلاب اسلامی است ولی تحرکات این گروه تروریستی، نتوانسته فراگیری گفتمان انقلاب اسلامی را تحت شعاع خود قرار دهد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: امروز باران ولایت باید بر همگان ببارد و جامعه از گرمای خورشید ولایت بهره مند باشد.
دریابان شمخانی گفت: در شرایط کنونی هنر ما این است که حماسه سازان تاریخ در دوران هشت سال دفاع مقدس را به نسل کنونی بیشتر بشناسانیم.
وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: سیاست رهبری مبتنی بر جذب حداکثری است و این همان سیاست نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است.
دریابان شمخانی با یادآوری رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افزود: اگر روش خاص جنگیدن ما نبود پیروزیهای دیروز و امروز حاصل نمی شد.
وی در این نشست در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید، وضعیت اجرای برجام در کشور چگونه است، گفت: در خصوص اجرای برجام نباید اجازه دهیم که غرب به دنبال اعمال نظر خودش باشد و خلاف توافق عمل شود.
رئیس دانشگاه اراک نیز در این نشست گفت: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان از اهداف و رسالت های این دانشگاه است.
سعید حمیدی افزود: از لحاظ توسعه کمی در دانشگاه و مراکز آموزش عالی وضعیت مطلوب را دارا هستیم و 123 هزار دانشجو در رشته های مختلف در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: کشور ایران از نظر تولید مهندس رتبه سوم و چهارم را در دنیا به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید افزایش شاخص توسعه علمی و توجه به تثبیت اقتصاد دانش بنیان را در اولویت اهداف خود قرار داده است.
رئیس دانشگاه اراک گفت: دستیابی به توسعه و اقتصاد پایدار نیازمند دو شرط اصلی توجه به علم و پژوهش و استفاده از نیروی انسانی توانمند است.
در ادامه این نشست از خانواده چند تن از شهدای اراک با اهدای لوح سپاس توسط دریابان شمخانی، محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی و جمعی از مسولان تجلیل شد.
شرکت در نشست شورای اداری استان مرکزی و سخنرانی در جمع پیشکسوتان جهاد وشهادت استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر یک روزه شمخانی در اراک بود.
source:irna
ارسال نظرات