معاون مالی مخابرات استان تهران گفت: مشترکانی که نام آنها در لیست سیاه مخابرات قرار گرفته تنها یک روز فرصت دارند نسبت به پرداخت بدهی‌های خود و درآوردن نام‌شان از لیست سیاه مخابرات اقدام کنند.
کد خبر: ۸۵۷۴۵۵۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا ناجی از بخشودگی مالی مشترکان بدهکار تلفن ثابت هم‌زمان با نمایشگاه تلکام خبر داد و اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در موارد متعددی شاهد بودیم که بدهی‌های مشترکان به دلیل هک شدن شماره تماس یا ترمینیت از طریق فرد ثالث رخ داده است که در اکثر موارد مربوط به استفاده مشترک از گوشی‌های غیر استاندارد بوده است.

وی گفت: طی سال‌های گذشته در بحث تلفن ثابت به دلیل اینکه اغلب خطوط دارای ودیعه بودند موضوع پرداخت میان دوره‌ای کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت و بر همین اساس در موارد متعدد بدهی‌ها و معوقه‌های متعددی برجا می‌ماند.

معاون مالی، تدارکاتی و منابع انسانی مخابرات استان تهران ادامه داد: در کنار این موضوع در آن دوره و تا سال 1381 شاهد بودیم که حتی امکان سوء استفاده‌هایی از برخی خطوط وجود داشت و گاه حتی بدون آنکه مشترک بداند از خط او سوء‌استفاده‌هایی صورت می‌گرفت و همین موضوع موجب می‌شد بدهی‌هایی برای خط مربوطه ایجاد شده و مشترک و مخابرات را با دشواری‌هایی مواجه کند.

ناجی همچنین متذکر شد: اما طی سال‌های اخیر تمهیدات مختلفی در این زمینه اندیشیده شده و با توجه به اینکه در خطوطی که با قیمت 50 هزار تومان خریداری می‌شوند ودیعه‌ای نزد مخابرات قرار ندارد پس از اینکه میزان مصرف مشترک به مرز 50 هزار تومان رسید با اعلام موضوع و درخواست برای پرداخت قبض میان دوره، برای جلوگیری از بدهی‌های بیشتر مدتی خط مشترک به حالت یک طرفه در خواهد آمد.

معاون مخابرات تهران گفت: با این وجود طی این سال‌ها شرکت مخابرات استان تهران بیش از 68 میلیارد تومان بدهی معوقه داشته است.

او ابراز کرد: گاه نیز برخی شرکت‌ها بوده که علاقه‌مند به پرداخت بدهی‌های خود بوده‌اند اما به دلیل بالا بودن حجم بدهی امکان پرداخت آن را نداشتند که بر همین اساس شرکت مخابرات استان تهران به مناسبت نمایشگاه تلکام امسال تخفیف‌های متعددی دراین زمینه در نظر گرفته است.

وی متذکر شد:بر همین اساس مشترکانی که نام آنها در لیست سیاه مخابرات قرار گرفته می‌توانند با مراجعه به غرفه مخابرات استان تهران در نمایشگاه تلکام یا دفاتر این شرکت در سطح شهر از 4 تا 7 مهر ماه نسبت به پرداخت بدهی‌های خود و درآوردن نام‌شان از لیست سیاه مخابرات اقدام کنند.

ناجی ادامه داد: پیش از این بخش عمده خدمات مخابرات به تماس صوتی مربوط می‌شد اما اکنون با توجه به ارائه سرویس‌های متعدد از سوی مخابرات، بسیاری افراد مایل هستند نام آنها از لیست سیاه مخابرات خارج شود تا بتوانند از سرویس‌های جدید این شرکت بهره‌مند شوند.

وی در عین حال خاطر نشان کرد:البته باید به این نکته هم توجه داشت برای مشترکانی که خط آنها تخلیه و سلب امتیاز شده این امکان وجود ندارد.

معاون مالی مخابرات استان تهران همچنین اظهار کرد:در سال‌های قبل هزینه خرید یک خط تلفن ثابت حدود 100 هزار تومان بود که از این رقم حدود 95 هزار تومان آن به عنوان ودیعه و 5 هزار تومان به عنوان هزینه نصب در نظر گرفته می‌شد اما پس از خصوصی‌سازی مخابرات با کاهش قیمت هر خط تلفن ثابت به 50 هزار تومان این رقم به حساب درآمد مخابرات واریز می‌شود و بدین ترتیب پس از آنکه میزان مکالمه مشترک به حدود 50 هزار تومان برسد پس از ارائه هشدارهای لازم خط وی به حالت یک طرفه درخواهد آمد.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود شش میلیون خط تلفن ثابت از خطوط قدیمی هستند که برای آنها ودیعه 95 هزار تومانی در نظر گرفته شده و حدود دو میلیون شماره هم از خطوطی هستند که به قیمت 50 هزار تومان خریداری شده و امکان مکالمه با آنها تا سقف 50 هزار تومان وجود دارد.

ناجی در پایان یادآور شد: در مدت برگزاری نمایشگاه مشترکان بدهکار می‌توانند از تخفیف‌های 10 تا 50 درصدی برای پرداخت معوقات خود بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات