خبرهای داغ:
تشکلهای دانشجویی استان قم در بیانیه ای مشترک، ضمن محکوم نمودن عوامل رژیم آل سعود در رخ دادن حادثه اخیر منا، بر لزوم پذیرش مسئولیت حادثه مذکور از سوی آن دولت و پیگیری این حادثه توسط کشورهای اسلامی تاکید کردند.
کد خبر: ۸۵۷۴۶۲۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تشکل های فعال دانشجویی استان قم در بیانیه ای مشترک ضمن محکوم نمودن عوامل رژیم آل سعود در رخ دادن حادثه اخیر منا ، بر لزوم پذیرش مسئولیت حادثه مذکور از سوی آن دولت و پیگیری این حادثه توسط کشورهای اسلامی تاکید کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِنًا وَاجْنُبْنِي وَبَنِيَّ أَن نَّعْبُدَ الأَصْنَامَو

[ياد كن] هنگامى را كه ابراهيم گفت پروردگارا اين شهر را ايمن گردان و مرا و فرزندانم را از پرستيدن بتان دور دار

فاجعه‌ی مصیبت‌ بار در منا که منجر به کشته و زخمی شدن جمع کثیری از ضیوف‌ الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله گردید اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند، که ان شاالله همان گونه که رهبر عزیزمان فرمودند مصداق آیه ی«و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» خواهند بود.

لذا بدینوسیله دانشجویان تشکلهای انقلابی و اسلامی مخلتف دانشگاههای قم ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوه بار را به ساحت مقدس بقیه الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) و نایب برحقش ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای و به همه بازماندگان و عزاداران امت اسلامی به ویژه هموطنان عزیز تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال رحمت و غفران ابدی را برای راه یافتگان به قرب حضور الهی و شفای عاجل وکامل مصدومین و مجروحین و مژده صحت و سلامت مفقودین را از درگاه عطوفتش مسألت داریم

اما بار دیگر این فاجعه دلخراش اثبات کرد که بفرموده امام راحل عظیم الشأن: سران و حکام ستمگر سعودی لیاقت برگزاری مراسم حج که هر ساله میلیون ها نفر را راهی این سرزمین مقدس می کند، ندارند. این حادثه اسفناک بار دیگر جنایت جمعه خونین را در سال 66 در دلها زنده کرد. گویا اتفاقات و حوادث دنباله دار همچون سقوط جرثقیل و آتش سوزی چادر حجاج مصری و سقوط پنکه های سقفی و غیرو... ذهن هر شاهدی را از سهل انگاری ها و سوء مدیریت ها و ناتوانی در این حواث به اغراض و تسویه حسابهای بیمارگونه فرقه ایی و تحقق سناریوی استکباری و صهیونیستی اسلام هراسی و قداست زدایی از حرم امن الهی سوق میدهد و این مهم آن زمان تقویت می شود که حاکمان مزدور و خائن سعودی اقدام به فرافکنی نموده و ضمن انکار مسلمات مشهود بدنبال فرضیه سازی علیه شیعیان هستند تا ضمن نا امن جلوه دادن سرزمین وحی الهی به تضعیف چهره اسلام و مسلمین در اجتماعات و فرایض و مناسک بپردازند.

این رژیم منحوس و فرقه جعلی و منحرف از اسلام که ناتوانی خود را هر ساله به اثبات رسانده است، اما با خوش رقصی ها همواره در نوکری شیطان بزرگ تلاش کرده و استعداد خود را در کشتار بی رحمانه­ی زنان و کودکان از سوریه و عراق و بحرین تا یمن و جلوگیری از حضور حاجیان این بلاد در مناسک حج ابراهیمی و همچنین بمب گذاری در مساجد و قربانی کردن مردم بی دفاع در عید قربان را به رخ جنایتکاران عالم کشانده است.

ریشه فاجعه هولناک در منا را باید در خلاء حضور نیروهای کارآمد و با تجربه انتظامی، پلیس و ارتش عربستان دید چرا که اعزام نیروهای خبره نظامی و انتظامی و امنیتی به سرزمین های اسلامی سوریه و عراق برای تربیت و حمایت مولود نامشروع داعش و سرکوب شیعیان بحرین و بمباران و قتل عام مردم یمن این مدعیان خادمین الحرمین را ناتوان تر از پیش کرده بود و از سوی دیگر حضور تبلیغاتی و مزورانه شاهزاده جنگ طلب سعودی در مناسک حج با حضور نامتعارف نیروهای حفاظتی همراه با برهم زدن نظم و آرامش حجاج عامل دیگر این سوی پرده بی کفایتی خباثت آمیز آل سعودی را رقم زد.

اما آنچه مسلم است لزوم پذیرش مسئولیت این واقعه و رسیدگی به بازماندگان و جست و جوی مفقودین و همچنین موضع گیری مناسب توسط مسئولین ذیربط است. لذا با توجه به تقارن این حادثه با اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و حضور رئیس جمهور کشور عزیزمان در این اجلاس، مطلوب است که موضع گیری صحیح و قاطعی در خصوص اقدامات حکومت عربستان در یمن و بی کفایتی آن در مدیریت مراسم حج اعمال نموده تا ضمن اعلام بی لیاقتی این رژیم، از این پس میزبانی حج و خادمی حرمین شرفین به عهده امت اسلامی قرار گیرد.

ما تشکل های انقلابی و اسلامی دانشگاه های استان قم ضمن تسلیت مجدد این واقعه ی تلخ به خانواده های داغدار این عزیزان انزجار خود را از اقدامات این دولت وهابی اعلام نموده و در راستای لبیک به ندای ولی امر مسلین جهان آمادگی خود را جهت هرگونه امداد و خدمت رسانی به حاجیان اعلام داشته و با تقدیر از قوه قضاییه به منظور پیگیری قضایی از محاکم بین المللی و تعقیب عوامل مجری و مسئول این فاجعه، از دولت مردان بویژه وزارت امورخارجه انتظار داریم ضمن تجدید نظر در توازن مناسبات و با اقدامی قاطع ضمن توبیخ نمایندگان رژیم آل سعود تا استیفاد کامل حقوق حاجیان معظم، از اقتدار و عزت بی­بدیل ایران اسلامی پاسداری نمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم / جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم / انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم / بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم/ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم / جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم / بسیج دانشجویی دانشگاه قم



ارسال نظرات