فرمانده سپاه روح الله:

اقتصاد مقاومتی یک گفتمان فرهنگی است نه یک روش اقتصادی

برای رسیدن به الگوی اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مقاومت را بازتعریف و از انحصار تعریف در مفهومی خاص خارج نمود.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۴۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در شرکت واگن پارس اراک در جمع کارگران و مهندسین این شرکت اظهار کرد: مقاومت برچسب یک گروه و یک جریان سیاسی و حتی اقتصادی نیست، بلکه یک باور است که اعتماد به نفس ملی و همت و کار مضاعف و نوآوری و وجدان کاری و انضباط مالی و خدمت‌رسانی به مردم و اصلاح الگوی مصرف را در درون خود دارد و با باور به این اصول، ارزش‌های خود را در عرصه‌ی اقتصاد بازتولید می‌کند و قدرت اقتصادی درون‌زایی فراهم می‌سازد.

وی گفت: باید باور کرد که راهکار حل مشکلات اقتصادی با الگوی اقتصاد مقاومتی، نه اصلاحات اقتصادی که اصلاحات فرهنگی و بازگشت به مبانی اعتقادی و ارزش‌های بنیادین جامعه‌ی ایرانی- اسلامی است تا به عنوان گزینه‌ای درون‌زا انتخاب شده و مسیر حرکت جامعه را روشن نماید و الگویی برای دیگران نیز واقع شود.

سردار کریمی افزود: آن‌چه مدنظر الگوی اقتصاد مقاومتی است، نه ایستادگی در برابر فشارها و تحریم‌ها و گذر از یک مرحله‌ی تاریخی صرفاً دشوار از نظر اقتصادی و معیشتی، بلکه ایجاد توان برابری اقتصادی با ابرقدرت‌های اقتصادی به‌عنوان زبان روز دنیای حاضر است.

وی گفت: بیش از ۱۰ مورد از ۲۴ عنوان از  سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌طور عام و شش مورد به‌طور خاص برای دستگاه‌های فرهنگی تعریف و لازم اجرا است.

وی در پایان گفت: ایجاد گفتمان اقتصاد فرهنگ‌محور برای تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی گام بردارند و با برنامه‌ریزی و پایش برنامه‌های فرهنگی زمینه‌ساز، این مطالبه‌ی تمدن‌ساز را پیگیری نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار