خبرهای داغ:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان در پي فاجعه اخیر در سرزمین منا اقدامات ناشي از بي لياقتي و بي تدبيري آل سعود را محكوم كرد.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۴۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان در پي فاجعه اخیر در سرزمین منا اقدامات ناشي از بي لياقتي و بي تدبيري آل سعود را محكوم كرد.

متن كامل بيانيه به شرح ذيل است:

حادثه اندوهبار سرزمین منا قلب هر انسان آزاده ای را به درد آورده و برای مسلمانان خاطره تلخ کشتار حجاج را در سال 66زنده کرده است. همان اتفاقی که حضرت امام(ره) آن را عامل رسوا کننده دولت سعودی دانسته و فرمودند: «اگر می‌خواستیم ثابت کنیم کلیدداران کنونی کعبه لیاقت میزبانی میهمانان خدا را ندارند و جز تامین آمریکا و اسرائیل کاری از دستشان بر نمی‌آید، اینقدر موفق نمی‌شدیم.»

بی لیاقتی و بی تدبیری سعودی ها روز به روز آشکار تر شده و برای تمام کشورهای مسلمان ثابت می شود که این کشور به غیر از کشتار کودکان و مردمان بی گناه در کشورهای یمن، عراق، سوریه و بحرین عرضه ی هیچ کار دیگری را ندارد، البته با سابقه ای که از این نظام ظالم و ستمگر سراغ داریم بعید به نظر نمی رسد برخی از این اتفاقات با برنامه ریزی برخی از وهابیونی که بغض و کینه مسلمانان حق طلب دنیا را در سینه دارند، صورت گرفته باشد.

همانطور که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) می فرمایند:«دنیای اسلام سؤالات زیادی در این خصوص دارد و حکام عربستان بجای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه سنگین بپذیرند و به لوازم آن عمل کنند.» البته در این جا نحوه برخورد دولت ایران با حکام عربستانی بسیار حائز اهمیت است. وقتی می بینیم از دیگر کشورهای اسلامی که شاید تنها چند تن از هموطنانشان در این حادثه کشته شده باشند، سیل عظیمی از انتقادها روانه عربستان می شود، اما در کشور ما که صدها تن از عزیزانش را در این حادثه از دست داده حتی مجوز برگزاری تجمع در اعتراض به این کشتار به مجموعه دانشجویان و دانشگاهیان داده نمی شود، این سؤال پیش می آید که دولت تا چه زمان می خواهد سیاست تساهل و تسامح را در قبال حکام عربستان در پیش گیرد؟

این حادثه نیز همانند کشتار حجاج توسط وهابیون، مطمئنا از خاطر مسلمانان پاک نمی شود،همانطور که رهبر انقلاب نیز با اشاره به تبدیل شدن عید قربان به عزای امت اسلامی یادآور شدند: «انسان لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این غم فارغ بداند و این غم در چند روز اخیر بر دلهای ما و همه مسلمانان سنگینی می کند.»

فرافکنی حکام عربستان و سر باز زدن از پذیرش مسئولیت این فاجعه نادرست و اقدامی عقیم و بی‌اثر استو بزرگی این حادثه به حدی است که باید سران کشورهای اسلامی به فکر خارج کردن اختیار برگزاری حج از دست حاکمان سعودی افتند و اقدام به تشکیل شورایی از کشورهای اسلامی برای اداره امور مربوط به حج نمایند، این وظیفه را باید دولت ایران در اسرع وقت پیگیری و از تمام ظرفیت ها برای تحقق این مهم استفاده نماید.

سرانجام بار ديگر پيام حضرت امام خميني(ره) را زنده مي كنیم كه فرمودند:« ان‏شاءاللّه‏ ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم کرد.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها